tisdag, april 25, 2006

Ekonomiskt tänkande



Efter gårdagens ekonomi-chock, har jag från och med idag börjat Tänka Ekonomiskt. Som ett led i satsningen "Förena Nytta Med (Tvivelaktigt) Nöje" (alternativt "Free Biggis from Poverty") fick bilen stå hemma idag. Istället kastade jag mig, likt en kamikaze-pilot, ut i stockholmstrafiken på min gamla hederliga, duvblå Skeppshultare. Om jag upprepar detta agerande resten av sommaren, kommer jag att spara drygt 3.000 kronor. Och får kanske en något mindre rumpa på köpet.

3 Comments:

At 10:40 fm, Blogger Humlan said...

Då blir det väl att "Förena Nytta Med Nytta" ...eller?
Själv köpte jag säsongskort på SL i går, så nu kan jag flänga runt hela sommaren! (Enligt SLs linjesträckning och på SLs tider...)

 
At 3:25 em, Blogger Bloggblad said...

Kunde du inte målat dit en liten blomma? Det är visst modernt med blommor...

 
At 8:02 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Ja, det är nog rättare så... Säsongskort har jag hört flera som köpt i dagarna. Prisvärt!

Bloggblad. Inga blommor på detta arsle... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home