fredag, april 21, 2006

Fredagsseg och lätt bakis

Det blev en trevlig tillställning igår. Så fina tavlor han målar, den gode Niels! Jag hade väntat mig lite mer ångest och svärta, men det var rött och blått och mer ljusa färger än jag trott. Min pepp-väninna köpte en tavla på stående fot. Den var inte billig, om vi säger så... Om ni är i Stockholm och är nyfikna på hans konst, finns de att beskåda på Red Spot Gallery, Hornsgatan 151 från 22 april till 13 maj. Väl värt ett besök!

Det bjöds självfallet på bubbel och mingel med nära och kära (bilder är att vänta senare under dagen). Därefter bar det i taxi av till Restaurant Pelikan på Söder, där en stor Jensen-tavla skulle avtäckas. Det gjordes också, jätteläcker! Eftersom vi har så stora, tomma väggar hemma, har jag särskilt bett honom om att komma hem och göra en fondmålning. Jag tror tyvärr att det kommer att stanna i mina drömmar...

Mycket trevligt var det i alla fall, ytterligare en del champagne blev det, lite vitt vin, lite rött vin och ett par öl också, så när jag gick upp imorse mådde jag mindre bra. Dessutom hade katterna haft någon slags kräk-, kiss- och bajs-fest på natten. Say no more...

8 Comments:

At 1:58 em, Anonymous Anonym said...

Du verkar vara en klok person, varför kallar du dig gammelmamma?

ha det så gott och tack för titten

 
At 2:08 em, Blogger Bloggblad said...

Vore häftigt med en fondmålning - höjer säkert värdet på lägenheten - om ni rullar ner tapeterna och tar med...:)

 
At 2:26 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Njae, jo, ibland är det. När det är gratis. Var det inte någon stor man eller kvinna som sa: ""Champagne ska vara kall, torr och gratis") (här tar jag mig friheten att svara på min egen fråga efter att ha googlat: "Jo, det var Winston Churchill".

Tant H: Hej och kul att du hittade hit! Klok? Näe, jag är nog inte riktigt klok, på en enda fläck! Gammelmamma kallar jag mig, för jag är ju en, eftersom jag fick barn så sent i livet (även om jag inte riktigt känner mig som en). Ha det gott!

 
At 2:26 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Jaaaa, det vore jättehäftigt! Vi får väl se om jag kan övertala honom... :-)

 
At 2:35 em, Blogger Cornelia said...

Åh jag tror jag ska gå på gallerier på söndag, Hornsgatan, och hoppas på solsken.

(Champagne är visst gott)

 
At 2:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Låter som en bra söndagssysselsättning! Och jag hoppas verkligen att du, vi och alla får sol i helgen. Det är vi värda. Och kanske lite champagne...

 
At 2:49 em, Blogger Humlan said...

God champagne är gott! ...sedan gör det inget om den är gratis också!

Ikväll ska jag till en av dina gamla hemtrakter, gissa vilken ;-) du har ju några att välja mellan.

 
At 2:55 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Åååå, jag gissar på.... Skärmarbrink! Rätt?

 

Skicka en kommentar

<< Home