onsdag, april 19, 2006

Små reflektioner

Jag är väderkänslig. Eller rättare, mina läppar är känsliga för väderomslag. När det väntas förändring i väderleken börjar dom svida. Just nu svider dom ganska rejält, så vänta er åska, hagel och drivis under morgondagen.

Imorgon - peptalk-lunch med väninna. Sen ska jag gå på smygpremiär av en vernissage. En viss herr Jensen har penslat och skapat. Ska bli oerhört kul att se hans alster. Kanhända det blir bilder här. Men jag lovar inget.

Jag har uppfunnit ett nytt ord - blobba. Ordet betyder 'blogga på jobbet'.

Nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete.
Tror jag *rättar till glorian*.

Godnatt.

6 Comments:

At 12:59 em, Blogger Jenny said...

Gäller det för oss här nere också? Jag har faktiskt hört att en ny orkan är på intågande så det stämmer nog.

 
At 1:03 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Oj. Jag kanske borde varumärkesskydda, eller trademarka eller vad det heter...

Jenny: Jap, min väderomslagskänslighet gäller för hela världen. Det är därför jag känner mig så knäpp hela tiden...

 
At 4:12 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Nästa Svenska akademins ordlista är det ett måste.

 
At 4:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Såklart. Dom hann ju inte med den här upplagan...

 
At 4:25 em, Blogger Cornelia said...

Jag blobbar just nu!

 
At 4:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Jag med! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home