tisdag, april 18, 2006

Tisdagen från helvetet

Det började med att jag försov mig. I total förvirring igår kväll, glömde jag att ställa klockan. Och så har det fortsatt hela dagen. Sjukdom har decimerat vår redan underbemannade arbetsskara. Vår chef må vara snäll och trevlig men någon bra arbetsledare är han ta mig f*n inte. Jag tycker att det är hans uppgift som VD att se över företaget och rutinerna - se var det brister och var vi kan strukturera om, t ex skapa backups när folk blir sjuka. Varje enskild person på vårt företag har nämligen någon arbetsuppgift som bara han/hon förfogar över. Blir man sjuk, så totalhavererar allt.

När jag fortfarande inte hade fått någon lunch och klockan var halv två, var jag beredd att ge upp och gå hem. Jag har svurit, spottat, muttrat, morrat och höjt rösten precis hela dagen.

På torsdag ska jag luncha med en väninna som ska få ge mig goda råd och tips hur jag startar egen promotionverksamhet. Någon som vill hyra mig?

8 Comments:

At 8:22 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

MIllan kanske? :-)

 
At 8:27 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

du kanske kan träna på mig.. inte vet jag vad jag kan som folk vill betala för att se eller höra.. men det är ju en verklig utmaning...hihihi...

 
At 8:32 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamse: You bet!

Grodan: Hihi... En groda som kan vända precis allt till något positivt ska väl inte vara så svår att sälja... :-)

 
At 10:02 em, Blogger Humlan said...

Vilken dag! Ditt humör hörs ända hit! :-)

Har redan tidigare förstått att din chef inte är så bra som arbetsledare/-fördelare. Synd att det inte har bättrat sig...

 
At 12:39 fm, Blogger anna said...

din dag var lika underbar som min. jag tänkte dränka den i sprit nu.

 
At 3:09 em, Blogger Unknown said...

Promotionverksamhet? Vad hände med skivbutiken?

 
At 11:04 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Urk. Det var en riktigt vidrig dag. Men nu känns det bättre!

Anna: Visst är dom hemska dom där dagarna? Dom bör med gott samvete lindas in i sprit och andra vadderande tillhyggen.

Åsa: Åh, den ligger lite på is för tillfället. Hittar ingen kompanjon och jag vill inte dra igång den själv. Men men. Den som lever (och vill köpa CD-skivor) får se...

 
At 10:27 em, Blogger Batbut said...

Absolut! You're hired. Sälj in mig som krönikor / skribent / författare / ordbajsare eller vad som som har ned det skrivna ordet att göra. Du får 25%, eller förresten - nu ska jag vara gentil, Du får 50%! Och Silvertejp!

 

Skicka en kommentar

<< Home