måndag, januari 09, 2006

Det är över

Tackålov. Vid tvåtiden i eftermiddags var inventeringshelvetet över! Enligt dom som varit med förr, var detta den överjävligaste inventeringen, alla kategorier. Någon - och jag nämner inga namn, men han har varit med vid flertalet inventeringar, tog fram inventeringslistorna i leverantörsordning istället för nummerordning. För er som inte har en susning om vad jag pratar om, kan jag bara upplysa om att det var, som Brasse skulle uttryckt det: FEL, FEL, FEL! Och upprinnelsen till att hela kalaset tog ungefär 3 dagar längre tid än vanligt. Så det kan gå...
Inser att jag blir tvungen att säga upp mig i lagom tid till nästa års inventering.

En sak som förresten fascinerar mig något oerhört på mitt nuvarande arbete:
Ingen törs/vill/orkar göra något eller fatta beslut i någon form, utan hänvisar hela tiden till tesen "det får chefen avgöra" eller "fråga chefen". Jag fattar inte varför det är så...

Bror på besök i stora staden. Varje gång jag pratar med honom känner jag hur det börjar krypa i hela kroppen. Egentligen är det nog tur att vi bor 35 mil ifrån varandra. Jag skulle förmodligen klösa ögonen ur honom om han bodde i min närhet.

En urmysig kväll med lillsmulan, som trallade, skrattade och skuttade omkring mest hela tiden. Bra dag på dagis, antar jag. Mindre bra dag förra veckan, dock. I torsdags blev hon biten på ryggen; en viss liten herr G hade tagit en rejäl tugga på höger skulderblad... Ingen sa något när jag hämtade henne (dom bad om ursäkt för det idag) så jag blev lite chockad när jag klädde av henne på kvällen. Han är en av dom nyinskolade, som inte riktigt trivs på dagis. Vi får se hur det utvecklar sig.

Om fem minuter börjar Prison Break.

* * * * * * * * * *
Grammis-status: Min käre, underbare, galet snälle kollega R har pushat för att jag ska få gå. Chef C frågade honom hur vi gjort tidigare år, och R sa att han varit den som gått, men att han tyckte att jag och C var dom som var berättigade att gå. Ååååå, det börjar brännas...
29 dagar kvar.

8 Comments:

At 8:57 em, Blogger Batbut said...

Fasiken, då slutar jag genast dansa! HÅller tummarna! Nu ska jag in och glutta på Stormare. Så kanske humöret återvänder *S*

 
At 9:25 em, Blogger Morgondimma said...

Tänk, då kanske min voodoo-docka funkar trots allt?

 
At 9:33 em, Blogger Bloggblad said...

Hoppas du får gå. Då måste du ha en starkt lysande flagga att vifta med så vi ser dig. Och kan säga: HENNE KÄNNER JAG.... (nästan i alla fall)

 
At 9:38 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Men, om vi inte får ihop tillräckligt med kapsyler - vad ska jag då sy min klänning av? Fortsätt dansa säger jag! Det blir man dessutom glad av, har jag hört.

Morgondimma: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Bloggblad: Fortsätt håll tummarna, så går det säkert vägen. Vifta med flagga? Jag ska vifta med hela mig om jag kommer dit!

 
At 10:18 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

heja biggis.. trägen vinner.. jag utövar all lobbying-kraft, eller vad det heter, för att du ska få gå..
och vad det gäller bröder.. jag har en.. men kan inte förstå honom överhuvudtaget.. som det mellanbarn, och äkta diplomat (sägs det), är jag inte osams med honom. Kan inte riktigt se poängen med det, men jag umgås inte med den dryga typen.. min syster och han talar inte med varandra..
ärligt talat är han dryg, egoistisk, en riktig mansgris.. och förmodligen en riktigt skiträdd liten pojke inuti.. men det måste han själv ta itu med..

puh.. nu ska jag sluta.. jag lovar.. tror jag.. hihihi..

 
At 11:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodis: Tacktack, jag känner verkligen ert stöd! Voodoo, tankens kraft, goda tankar... Vilka krafter som är i omlopp! :-)
Tyvärr har jag och min bror inte funkat ihop, någonsin. Han är sin pappas son, onekligen...
Hör att det finns fler i samma sits. Man måste inte älska sin familj, eller hur? *intalade hon sig*?

 
At 8:29 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

nää, man måste inte älska sin familj.. det är alldeles sant..

 
At 10:32 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Agnes: Jaaaaaaaaa! Det känns onekligen hyfsat positivt nu... Hoppas det blir av.

 

Skicka en kommentar

<< Home