lördag, november 19, 2005

Så häftigt

Var finns orden?
Jag vill försöka beskriva känslan av hur det var att träffa nya bekantskaper, som ändå kändes som gamla vänner. Det enda jag kommer på är det banala ordet "häftigt". Måste erkänna att det strax innan kl 12 idag kändes lite grand som inför en blind date, lite pirrigt i magen - hur ska det blì? Pinsamma tystnader, skrap med foten, snabb sidoblick på klockan...? Men i samma stund som min blick föll på Mamselamsen, med kaffekoppen i högsta hugg och det där garvet (som jag någonstans genom bloggosfären redan hört) som följde, släppte det bara. Det var som att komma hem. Sen följde dom på varandra i en strid ström - Gagga, Humlan, Cornelia, Maruschka, Batbut. Och återigen måste jag ta till det där ordet - häftigt! Hur ofta träffar man helt obekanta människor som vet så mycket om en utan att ha träffat en, och som man känner sig så obesvärad med? Onekligen en grymt cool upplevelse, som gärna repeteras. Bloggforum i all ära, men är det inte nyfikenheten och viljan att se vem som döljer sig bakom orden som är grunden till sådana sammankomster? Jag tycker vår lilla fika-dejt var minst lika givande. Nu har jag fått ansikten, ögon och leenden att koppla till bokstäverna på skärmen. Jag är så glad för min blind date och jag sneglade inte på klockan en enda gång!

15 Comments:

At 11:34 em, Blogger carra said...

Oh vad jag är avundsjuk!! Men glad för er skull, förstås.

 
At 11:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Carra: Det var jättetrevligt! Vi prelbokade nästa dejt till 1 december - kom då!

 
At 12:50 fm, Blogger Cornelia said...

Sover körsbärsblomman nu - det ska i alla fall jag göra - jag håller med dej helt - häftigt!

 
At 4:20 fm, Blogger Jenny said...

Åh vad jag skulle vilja vara där med er. Träffa er och få ett ansikte till de personer vars liv man får ta del av.
Kanske ni kunde ta med en liten kamera nästa gång och köra live i IChat????

 
At 10:22 fm, Blogger Batbut said...

*s* Du hann före Biggis. Försökte skriva ngt igår, men hann inte... var barn överallt när jag kom hem. Men det var mysigt, och det där med själsfrände kändes som det stämde verkligen när vi sågs.

 
At 10:27 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Så mysigt med barn överallt. Hade samma upplevelse, eftersom jag spenderade eftermiddagen och kvällen på barnkalas. Håller med dig om det där med frände - det är kul när det "klickar"... :-)

 
At 10:29 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Körsbärsblomman somnade inte förrän 22:30, och jag strax efter... Pust! En lååååång men trevlig dag.

Jenny: Ja, vi ska se vad vi kan göra... Annars är det bara att sätta dig på nästa flyg! :-)

 
At 11:11 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Guldväska och garv....Ja, det är nog jag! =)

 
At 12:54 em, Anonymous Anonym said...

Så mysigt det låter...kul med människor som hittar varandra. Nog önskar man att man varit med på ett hörn.

 
At 2:22 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag tror jag var med i luften på nåt sätt.. lite nervös var jag för er i går.. och jag känner mig nöjd idag med.. över att det gick bra och allt.. tänk om jag fått läsa idag att ni rök ihop.. och slogs om vems blogg som var bäst... blodvite... nää nu for fantasin iväg..
kram på¨er bloggisar..

 
At 3:00 em, Blogger Bloggblad said...

Håller med Grodan. Tänk om ni inte gillat varandra! Jag har varit med om att det var kanonbra att prata (för länge sen)med en tjej som jag skulle vicka för i skolan. Vi pratade många gånger och det var så trevligt, men vi sågs inte förrän långt senare och då hade ingen av oss något att säga den andra. Kanske var hon lika besviken?

Nu väntar jag bara på hemliga bilder på mailen, men mina utsända reportrar har väl inte kommit till gaggaskogen och nybban än?

 
At 9:56 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag vill oxå se bilder..

 
At 10:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Christina: Nästa gång... Och f'resten: vi ska ses igen 1 december... Kom till Stockholm.

Grodan: Du VAR med i luften...

Bloggblad: Varit med om samma i tidiga livet. Brevväxlade intensivt med en tjej, och första gången vi träffades kändes det helfel och konstigt. Inte ett brev skrevs efter det...

Grodan: Du har mail!

 
At 2:07 em, Blogger maruschka said...

Hihi...känner igen mig precis som du beskriver det biggis (även om jag var där på generalrepetition lördagen innan...*s*)...
Jag tittade faktiskt på klockan, men det var enbart för att jag var besviken på pockandet om hemgång från sonen, som för övrigt visade sig från sin bästa sida senare på natten, som synes hos mig...*s*
Jag ses gärna snart igen, har bett batbut maila...*kram*

 
At 8:46 em, Blogger Gagga said...

Hej kära Biggis o stort TACK för senast! SÅÅÅÅÅÅÅ ROLIGT! OCH 1000 TACK för den underbara skivan! Bara älskar låten o framförallt RÖSTEN. Anade det. Pussa lilla söta körsbärsblomman från tant Gagga

 

Skicka en kommentar

<< Home