torsdag, november 03, 2005

Kupp?

Micke
Törs man säga 'äntligen'? Än, jag gör ett försök; det får bära eller brista:
Äntligen börjar det lugna ner sig aningen på jobbet. Fast jag säger det med små bokstäver, eftersom jag troligen får äta upp det redan nästa vecka. Ytterligare ett av stressmomenten, registreringen av nya plattor i vår webshop, har lyfts från mina axlar efter påtryckningar från undertecknad. Chefens dotter, som driver ett mindre "skivbolag" (inom citationstecken eftersom det inte är ett regelrätt skivbolag utan mer en "så-här-gör-du-det-själv-instans"), sitter sedan början av veckan på kontoret och sköter detta åt mig. Tack!

Sitter här med en fyra Famous Grouse (eller ska jag säga Famous Gross, eftersom det är så vidrigt äckligt?) och försöker få bort den där rivjärnskänslan i halsen och kliet i näsan. Inte så att jag drar i mig denna kväljande dryck via näsan, men den kanske har effekt inte bara på svalget, utan även på bi- och näshålor?

När jag egentligen borde fokusera på helt andra saker, som t ex att våndas inför morgondagens besök hos pappa och frågan hur jag ska frakta upp honom till hans lägenhet, med hans fot i gips, har jag istället funderat lite på han Persbrandt. Hela den här triangeldrama-historien känns lite konstig, tycker jag. Här har vi killen som så totalt rikssågade tidningen Expressen i somras, och nu gör han t o m flera uttalanden i samma tidning. Jag trodde han aldrig någonsin ville tala med en expressenjournalist igen. Det har väl inte undgått någon att killen gärna vill till Hollywood och lira i den Högsta Divisionen och det här dramat har tydligen fått amerikansk media att uppmärksamma honom. Så lägligt...
Antingen har killen en vanvettigt smart manager eller så är han helt enkelt "Sveriges mest jagade man" just nu. Jag tycker det är så lustigt med formuleringar som "säger ett ögonvittne" (i samband med att han siktades med nya flickvännen på Ingarö). Precis som något världsomvälvande just har inträffat.
Inom en snar framtid ska jag äta lunch med Persbrandts f d manager, som är en gammal arbetskamrat till mig. Här ska pumpas!

5 Comments:

At 12:24 fm, Blogger Jenny said...

Skönt att det börjar lugna ner sig. Jobbstress är fruktansvärt och borde förbjudas.
Vem är den blåögde mannen?
Vem är Persbrant?

 
At 3:35 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jaaa... pumpa upp honom ordentligt. Jag vill veta.

 
At 6:04 em, Blogger Batbut said...

Håller tummarna för pappa och Dig! Samt väntar spänt på nyheter! Massor av intrikat skvaller tack! Fast jag kan inte låta bli att tycka att herrn ändå har "det"! Kan det vara något med att han har "farlig" stämplad i pannan?

 
At 7:10 em, Anonymous Anonym said...

Han har det definitivt...och han kan använda det ... absolut... och han har använt det i så stor utsträckning att hans f d nu inte bara bildar fotbollslag utan en hel egen liga.

 
At 11:10 em, Blogger Bloggblad said...

Jag tyckte väl att jag kände igen Sveriges mest visade man... Jag måste erkänna att jag inte fattat hans storhet.

Ta ett djupt andetag eller ett par, innan du träffar faderskapet.

 

Skicka en kommentar

<< Home