måndag, oktober 31, 2005

Bara, bara jag - häromveckan

När jag ändå är inne på pinsamheter...
Häromveckan var jag hemma hos väninna som fyllde år. Hennes svärmor var där och hade present med sig. Den bestod av frottéhandukar, som var nedpackade i en jättefin kartong som jag med ett halvt öra hörde att födelsedagsbarnet tyckte var jättefin, och skulle sparas till dottern, att ha saker i.
Något lite senare på kvällen är jag på väg hemåt och står i hallen. Där ligger kartongen, och på kartongen ligger en penna. Jag är något av en kladdoman, och kan sällan hålla fingrarna i styr när jag fått tag i en penna. Då ska det kladdas! Jag greppar pennan och skriver ett fint och snirkligt GRATTIS på kartonglocket. Bredvid mig står svärmor och stirrar på mig, och precis när jag krokat till det sista S'et lite snajdigt, minns jag konversationen vid presentöppningen.
Snacka om att jag kände mig dum...