fredag, oktober 28, 2005

Till världens ände

Idag ska jag åka till världens ände. Ja, dom kallar sin lilla stad så, Trosa-borna. Där ska jag, och medhavd väninna Siirrpa-Liisa, späka våra kroppar under kvällen. Dom ska knådas, nedsänkas i bubblande vatten och stuvas fulla med mat och dryck. Sedan ska dom bäddas ner i skön hotellsäng och försöka bjudas djupsömn för att lindra husmorsmödorna lite.

Jag var inne på Trosas hemsida och tittade runt lite och jag måste säga att jag blev lite orolig för de små barnen i kommunen. Min mamma sa alltid till mig att man inte skulle leka med plast; plastpåsar t ex, var jättefarliga. Dom fick man absolut inte trä över huvudet på sin lillebror när han blev för jobbig... Men i Trosa, där verkar man tydligt och klart ha insett att barn behöver plast:

"Klicka på länkarna nedan om du vill se översiktliga kartor över var det finns lekplaster i våra tre orter".

13 Comments:

At 8:57 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Tack. Jaaaaaaaaaaaa, det ska jag!
Kommunen har nog inte råd med korrläsare... :-)

 
At 9:03 fm, Blogger Ilva said...

Jag ar sa aaaaaavis! Jag vill komma med! sager som Sandra: njuuut!

 
At 9:09 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Kom, det finns plats i bubbelpoolen för dig också! Jag är så aaaaaaaaaaaavis att du bor i Italien, där det är varmt och skönt och mysigt...

 
At 11:15 fm, Blogger Humlan said...

Underbart, härligt precis vad man kan behöva en hösthelg! Säger som alla andra; Njuuut!!!
(Ser du några konstig skyltar i samhället; Läs inte vad som står, utan vad som menas...)

 
At 12:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Tack! Det ska jag göra, njuta alltså. Det där med skyltarna kan jag inte lova... :-)

 
At 1:53 em, Blogger Jenny said...

Kurort i Trosa, det låter nått det. Hoppas att du får en alldeles alldeles underbar helg. Kram

 
At 2:07 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Lekplast! Och jag som trodde det var sådana där latexgrejor, som man kan sätta på sig för att "hotta" upp tillvaron.

 
At 3:08 em, Anonymous Anonym said...

Hoppas att du får en super-duper-härlig helg . Avundsjuk - nej inte alls....

 
At 6:01 em, Blogger Bloggblad said...

Å, där är så härligt! Man får frukt och juice vid poolen... (eller smyger med sin egen champagne...) Och så ligga och titta upp i den falska stjärnhimlen....
Ha' det så skönt. Bloggblad was there before you...

 
At 6:45 em, Blogger Batbut said...

Biggis, Du glömde ta med mig..."snyft". Jag vill också "stampar med foten". Jag kan guida er i Trosa (iofs inte så svårt med EN gata...). Är nästan uppvuxen där

 
At 9:24 fm, Anonymous Anonym said...

Tur att det inte isen lagt sig. En av mina vinterupplevelser består av ett besök i Trosa när busslast efter busslast av såna där långfärdsskridskoåkare kliver av bussarna...rusar ut på isen och kissar. Jag förstår ju att de ville ha mer is men finns det inte bättre sätt?

 
At 3:12 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag som aldrig ens vart i närheten av Trosa.. tror jag.iaf... kan väl få komma med..
men hursomhaver.. ha det så himlarns superduperskönt.. där ni ligger knådade och nerbäddade med era kroppar...

 
At 4:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Tack! Önskar att det hade varit hela helgen. Jag är redan hemma... Färdigkurerad. Hoppas jag.

Mams: Du och din gamla latex! ;-)

Mi_is: Det var kort, men skönt!

Bloggblad: Någon medhavd champagne blev det inte, men frukten var god. Tyckte jag såg nåt inristat i bastubänken: "Bloggblad was here", men jag kan ha sett fel... :-)

Batbut: Åh, det var en såå vacker och gullig liten stad. Synd att vi glömde hämta upp dig...

Christina: Haha! Roligt. Jag såg varken is eller skridskoåkare.

Lyckliga Grodan: Du, och alla ni andra, var med i mina tankar. Lovar...

 

Skicka en kommentar

<< Home