måndag, oktober 10, 2005

Det löser sig, sa han som sket i vasken

Jobbet är slut för idag. Tack och lov. Höll på att få något slags "bryt" ett tag. Sedan fick jag ta ett hastigt samtal med chefen och säga att det inte håller att fortsätta så här. Han förstod mig till fullo och säger att det troligtvis/förhoppningsvis löser sig till nyår, om jag kan stå ut till dess. Den som lever får se. Det finns ju andra jobb. Jag har ju redan blivit erbjuden tjänst som nanny i Australien eller allt-i-allo i Italien. Vedstaplare åt lycklig groda låter också som ett alternativ. Däremot ber jag, för allas skull, få slippa sån't som har med matlagning att göra (fan, där rök nog jobbet som nanny i Australien!). Inser att jag fått andra prioriteringar i livet sedan jag sist befann mig i arbetslivet. Det är ju trots allt bara runda plastbitar med ettor och nollor på, som jag jobbar med. Inget som handlar om liv eller död.

Nu ska jag gå och rensa skallen med lite hårdrock. The Doits och Hellacopters på Cirkus. Mormor passar körsbärsblomman.

Lite headbang, någon?

5 Comments:

At 8:43 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

kanske headbangande skulle lösa mina hårddiskproblem.. hellacopters blir nog bra...

 
At 11:24 em, Blogger lillaEgo said...

Lycka till.....eller nåt!
:)

 
At 1:27 fm, Anonymous Anonym said...

om du gillar hårdrock kanske det här är något?
www.shadowcult.com

:D

 
At 3:53 fm, Anonymous Anonym said...

Jag är ju mormor, så jag passar väl dom andra blommorna då!

 
At 9:52 fm, Blogger Batbut said...

Jag är en jäkel på att headbanga, och spela luftgura. När drar vi?

 

Skicka en kommentar

<< Home