torsdag, augusti 11, 2005

Överleva utan arbetstids-blogg?

Prisa Gud, arbetsdagen är slut och här sitter jag. Men det får bli en snabbis. Dottern sitter på övervåningen och lägger "plupptavlor" med stort tålamod. Fattar hon att jag sitter framför datorn blir det ett himla liv. Då ska hon också hit. "Mamma, jag vill göra Kalle Kunskap". Sen ska jag faktiskt ut och slarva lite idag, med min kära väninna, "katt-kärringen". Kan bli kul. Inte beroende på faktumet att hon är en kattkärring, utan för att det brukar hända så mycket sjuka saker när vi träffas. Och vi har mycket tid att ta igen.

Hinner inte läsa bloggar idag. Det blir mycket bloggläsande till helgen. Det är nästan roligare att läsa än att skriva, ibland.

Well, nu måste det här rundas av. Och det får bli med följande:
När man hela dagarna umgås med (åldrande) musikbranschnördar, får man sig en och annan rolig historia till livs. Här kommer dagens anekdot från skivbolagsvärlden:

När philly-sångerskorna i Three Degrees var på Sverigebesök någon gång under sin storhetstid, skulle det ätas finmiddag när dagens arbete var överståndet. Den kulinariska kosan styrdes till en av Stockholms bättre restauranter, och något fint och gott beställdes in. Ostron. Som intogs med tomatketchup...

10 Comments:

At 5:32 em, Blogger anna said...

jag slarvade igår skitkul, men akta dig för att dricka lakritsshots som whiskey!!!!!!!

 
At 5:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Anna, så kul! Hoppas du inte är alltför bakis. Hur dricker man lakritsshots som whiskey? On the rocks?

 
At 5:45 em, Anonymous Anonym said...

Väntar med spänning på bloggen som handlar om denna kvällen,, för du delar väl med dej av detaljerna?

 
At 5:46 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita: Självklart, om dom inte är alltför ekivoka/pinsamma/odrägliga/fulla...

 
At 5:49 em, Anonymous Anonym said...

Men Biggis, det är ju dom detaljerna VI VILL HA!!

 
At 6:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita, you wish! :-)
Önskar jag vore 20-25 igen, då hade jag kunnat ge er en blogg att drägla över. Så som vi skämde ut oss, på den tiden... Eller nej, vänta - jag önskar inte att jag vore 25 igen. "Glad att det är över", som Mauro sjunger...

 
At 6:13 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ostron och ketchup....jag tror jag spyr!!!

 
At 6:19 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag har redan kräkts...

 
At 6:35 em, Blogger Batbut said...

Biggis, utmaning till Dig - om Du tar Dina mest pinsamma, mest ekivoka och skämmiga detaljer så tar jag mina *s*. Även om jag numera är en lugn, stadgad, sansad, harmonisk medelålders kvinna så har jag en gång i forntiden svingat mina lurviga (både här och där)

 
At 9:08 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Åh... Vilken utmaning... Undrar i vilken gigantisk hög jag ska börja gräva i? Gårdagens, kanske?

 

Skicka en kommentar

<< Home