måndag, augusti 01, 2005

Kuliga frågor

Hittade lite "Femman-frågor" hos käre Günther - dom var rätt roliga, och gav lite roliga svar och minnen. Den som vill får svara; i kommentars-fältet eller på egen blogg.

Femman v.31
1. Vilken kroppsdel är du mest stolt över?
2. Välj ett ärr, säg var det sitter och berätta hur det kom till.
3. Vilken är din mest intressanta kroppsliga detalj?
4. Vilken kroppsdel är du minst kompis med?
5. Har du opererat bort något och saknar du det i så fall?

Här kommer mina svar:
1. Mest stolt vet jag inte, men svarar: mina öron. Dom är små och söta, och inte ett dugg utstående. Sedan får jag höra ibland, att jag har snygga ben. Fast jag kan inte påstå att jag håller med.
2. Strax under underläppen (á la Harrison Ford, han har ett likadant - tror inte han fick det på samma sätt, dock): vi talar slutet 70-talet. Vi talar stora hala sockor på linoleum-matta. Vi talar rullbandspelare med stora knappar. Vi talar tokdans i hala sockor. Vi talar inte mer om det...
3. Min piercing i näsan. Fast den drar ju blickarna till den kroppsdel jag är minst kompis med...
4. Min långa och spetsiga näsa. I skolan blev jag kallad Hedvig. Ni minns väl "Från A till Ö" med Birgitta Andersson?
5. Ett par födelsemärken. Dom saknar jag inte.

4 Comments:

At 9:25 fm, Blogger Batbut said...

Utmaningen antagen och tack för fina ord i gästboken. Kunde jag rodna hade jag gjort det *s*

 
At 10:00 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Vassego! Det ska du ha, bara! :-)
Då rodnar jag istället. Det är jag jätteduktig på. Med eller utan anledning.

 
At 12:50 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

jag lyder som vanligt, inte så underdånigt, men ändå. svarat hemma hos mig.
ps grodor kan inte rodna (onödigt vetande)ds

 
At 3:29 em, Blogger anna said...

ja jag har med svarat...även om det inte var här jag snodde dom ifrån ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home