torsdag, juli 28, 2005

Anekdot

Och nu när allt är (nästan) som vanligt igen, och jag kan återgå till att vara bara halvvuxna Biggis igen, och ta livet med en klackspark, kan jag inte låta bli att delge er denna lilla söta anekdot om Peter Stormare, som jag fick mig till livs under min tack-och-avskedslunch i tisdags. Den kan möjligen insorteras under rubriken "alla är vi barn i början":

"Vart ska jag gå för att träffa och snacka med dom stora skådespelarna, då?", frågade Peter Stormare då han inledde sin karriär på Dramaten - en karriär som jag tror startade på teaterns kostymförråd. Han fick rådet att uppsöka KB; det var ju där dom stora brukade häcka. En vecka senare kommer en besviken Stormare tillbaka och genmäler: "Nu har jag hängt på Kungliga Biblioteket i flera dagar, och jag har fan inte träffat en enda skådis!"...

5 Comments:

At 7:12 fm, Blogger Ilva said...

WONDERFUL!!

 
At 8:29 fm, Blogger maruschka said...

Den är jättesöt!

Vi brukade hänga på KB (alltså baren!) i början på nittiotalet, mysigt ställe...
Men inte f-n såg jag Peter Stormare...*fniss*

 
At 9:20 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Kag hade nog tusan också stuckit till bibblan. Så smart är jag. =)

 
At 10:04 fm, Anonymous Anonym said...

Hejsan Biggis!
Nu är man online igen efter en liten paus. Uppade mig här hos dig nu och jösses vad mycket som hänt.
Skönt att det är bättre med din pappa nu. Förstår att sånt där är omtumlande.
Kram till dig

 
At 3:21 em, Blogger Batbut said...

hihi... lite söt historia tycker jag

 

Skicka en kommentar

<< Home