söndag, juli 31, 2005

Fest, igen

Nämen!
Jag som för en tid sedan klagade över att jag så sällan kommer ut, får förlusta mig och partaja... Nu sitter jag här, i min lila, glansiga morgonrock (inget leopardmönstrat här inte!) och är barnfri och lite lagom såsig i huvudet efter gårdagskvällens trettioårsfest. Så det kan gå. Och snälla, snälla - skvallra inte för någon: jag rökte en endaste jätteliten festcigarett. Det ger mitt samvete en liten törn och bevisar tesen att "där spriten går in går vettet ut", eller hur det nu löd, det gamla ordspråket. Det är ju försent att göra något åt det nu, mer än att fortsätta låta bli cigaretterna när det inte är fest. Basta! Trots allt lyckades jag ju vara totalt rökfri i 14 dagar.

Trevlig fest var det, även om jag inte kände ens hälften av de 25-talet personer som var där. De firande tu (en 30-åring och en 32-åring) var/är gammal barndomskamrat till min kära darling, och barndomskamratens flickvän. Det är ju kul att frottera sig med ungdomarna, och se att man fortfarande hänger med, trots att man är snart förtifyra... *sa hon och baddade pannan och drog rullatorn lite närmare datorn*. Nåväl, min ålder och vishet gjorde att "min" grupp, Elefanterna, vann kvällens frågesport, som var en kunskapstävling om värdparet samt en "gemensamma nämnaren"-gren. Eller också vann vi för att vi hade värdinnans syster i vårt lag, jag är osäker...

Och det ser inte ut att vara någon ände på festandet. På onsdag är vi inviterade till ett litet kräftkalas och den 26 augusti ska jag få gå på min hett eftertraktade minifestival "Where The Action Is" och dansa, dansa, dansa med, eller åtminstone till, Håkan Hellström & co.

Gemensamma nämnaren-tävlingen, ja: någon som kan den gemensamma nämnaren för Clownen Beppo, Barbie och Michael Jackson?

8 Comments:

At 11:02 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Rullator vid 44... det var det värsta jag har hört! Jag är snart 52... vad ska jag då ha? Hmmm... =)

 
At 11:10 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Du har ju dina stavar redan, juh! :-)

 
At 11:29 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, Sara! Du är ett geni och har vunnit! Vad du har vunnit får jag försöka klura ut!

 
At 11:46 fm, Blogger Batbut said...

Biggis, det är vid 44 vi har vår blomstring! Iaf jag, pyttsar på lite blomster på rullatorn, dränker hjulen i olivolja och party!

 
At 1:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ja, jag håller på att lacka om min rullator - i guld! :-)

 
At 6:16 em, Blogger Bloggblad said...

Jag har en i rosa metallic med inbyggda högtalare och servostyrning - och hållare för stavarna!

Värst vad vi alla har festat den här helgen!
Tänk att vi orkar det ÄN?!?!?

 
At 8:25 em, Blogger Gagga said...

Ja visst är vi duktiga! Kan vi inte ta in på samma "Hem" så småningom. Tänk vilket gäng! Men, jag får väl sitta där lite väl länge för mig själv, om jag ska vänta in er andra.
Hälsningar Gamlemor

 
At 8:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Kanske en affärsidé för Mamselamsen, som letade hotell/restaurant? Starta upp ett hem!? För f d bloggare...?

 

Skicka en kommentar

<< Home