fredag, augusti 19, 2005

Fredagkväll vid en dataskärm och fem saker

Det känns bättre nu. Enligt sambon grät dottern "bigtime" när han lämnade imorse, och efter telefonsamtalet med Felicias mamma på förmiddagen var jag beredd att säga upp mig för att vara hemma med henne ett par år till, eller varför inte tills hon flyttar hemifrån? När jag hämtade henne var hon sist kvar på sin avdelning, men fröken berättade att dom hade lekt så fint tillsammans, de två väninnorna; kramats och varit precis som vanligt. Så nu känns det bättre. Dessutom har vi haft en jättemysig kväll tillsammans; ätit ostbågar så att vi nästan kräkts, tittat på Lejonkungen III, kramats och skrattat åt katterna.

Därför sitter jag nu här, betydligt gladare till mods och med en Jack Daniels bredvid mig. Gillar egentligen inte JD, men kände inte för att korka upp glöggen som stod i barskåpet.

Eftersom jag blivit utmanad med frågor av Mamselamsen för nå'n dag sedan, följer här svaren:

Fem album i min Ipod: Vadå Ipod!? Här spelas det i datorn eller i den gamla hederliga bärbara CD'n. Har inte funnit mig tillrätta i nedladdningsträsket eller insett storheten med Ipod. Men här är vad jag lyssnat på den senaste tiden:
Audioslave "Out Of Exile": Chris Cornell och grabbarna visar var skåpet ska stå.
Peter Murphy's Carver Combo "One Sin Between Me & The Lord": Släpps 1 september. Oerhört bra. "David Lynch-countryrock". Blir inte det här bandet "nåt", så finns det inget hopp om musiken i framtiden.
Patrik Skantze & The Free Souls Society: Melodiös, drömsk symfoni-pop. Låter mycket Mercury Rev. Snart i din skivbutik.
Coldplay "X & Y": Den fäster inte. Tyvärr.
Göran Samuelsson "Vanliga människor": Sympatisk trubadur. Vänlig själ. Schyssta visor.

Fem filmer jag har nyligen sett
Lejonkungen III: Timon & Pumba - vilka hjältar!
The Daltons: Fransk helsjuk film. Kul.
Henning Mankells "Byfånen": Den första var bättre.
Taxi: Luc Bessons tvåa, som utspelar sig i New York. Rätt kul.
Kan för mitt liv inte komma på någon mer, jag somnar alltid efter halva filmen...

Fem trevliga saker som har hänt nyligen
Har fått tillbaka min kära, kära kompis Kattkärringen. Det känns tryggt.
Hämtade sushilunch från Akkis Sushi, hörnet Folkungagatan/Götgatan häromdagen. Bästa sushin i stan.
Fick hylla och gardinvajer uppsatt av hjälpsam själ.
En mysig kväll med dottern.
Verkar ha hamnat på en trevlig och bra arbetsplats. Trots stämpelklockan.

5 mp3 filer i min spellista
Sorry, det finns inga, varken mp3-filer eller spellistor. Men lyssnar gärna på Gavin DeGraw "I Don't Wanna Be", Rob Thomas "I Don't Wanna Be Lonely Nomore", Schnappi "Das Kleine Krokodil" (under tvång), allt med David Bowie och Prince.

5 böcker jag nyligen har läst
Djungelboken 2: Dotterns kvällslektyr. Inget klår ettan.
Camilla Läckberg: Isprinsessan. Håller på med den nu. Lite skeptisk till en början men nu är jag fast.
Stefan Malmqvist: Rockparty - en bok om Hultsfredsfestivalen.
Joyce Carol Oates: Våld - en historia om kärlek.
Karin Fossum: Jonas Eckel.

Sådär, nu har jag gjort mitt. Nu kan jag läsa bloggar.

3 Comments:

At 10:54 em, Blogger Bloggblad said...

Har mamselamsen insett att jag inte ens vet vad "ipod" är? Eller att jag inte har nåra mp3-filer mer än mina egna låtar... för jag har inte fått nån fråga.
Eller är jag månne mobbad?

 
At 11:12 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Det låter som mobbing på hög nivå! Skandal! :-)
Jag lär bli mobbad nu när jag avslöjat att jag inte har vare sig ipod eller mp3-filer.

 
At 11:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Men du Bloggis, du har ju faktiskt blivit tillfrågad. Kolla allas vår Mamselamsens blogg, så har hon bett dig svara!

 

Skicka en kommentar

<< Home