lördag, juli 09, 2005

Bara, bara jag - igår

När jag ändå är i farten och erkänner alla dumprylar jag gör, varför inte dra även den här:

I fredags efter jobbet skulle jag gå och handla middagsmat. Passade på att ta med mig lite tomburkar för att panta. Stoppade samtliga burkar i en plastpåse medan jag pratade med sambon i mobiltelefonen. Avslutade samtalet och sedan var det dags att gå. Tog ett varv i lägenheten för att se om jag glömt något. Javisst, ja. Mobilen. Var gjorde jag av den? Hittade den inte, så till slut var jag tvungen att ringa till den. Inget svar. Telesvaret gick igång direkt. Var f*n gjorde jag av den? Eh, jo vänta lite... Plastpåsen... Mycket riktigt. I den stinkande, blöta plastpåsen låg mobilen.

Behöver jag säga att den numera är stendöd?

Bara, bara jag...

3 Comments:

At 10:39 em, Blogger Bloggblad said...

Du vet väl varför man inte kan få barn när man är 50? Jo, man skulle bara lägga ungen nånstans och glömma var man lagt den.

Tur att du passade på att bli mamma vid såpass unga år...:)

 
At 1:29 fm, Anonymous Anonym said...

Känner igen det där. På den tiden dottern fortfarande gick på dagis, stoppade jag också mobilen på fel ställe en stressig morgon. Nämligen i hennes ryggsäck. Där hängde ryggsäcken med mobilen, i hallen på dagis, i flera dagar tills jag upptäckte den. Då hade jag redan anmält den stulen.

 
At 12:51 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Skönt att höra att man inte är ensam... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home