torsdag, juni 16, 2005

Nytt bloggtema?

Kanske är det så att jag ska byta tema på min blogg? Istället för att bara skriva om vardagliga, triviala små händelser kan jag fylla den med alla mina klavertramp och missöden? Jag lovar, jag skulle få skriva för brinnande livet...!

Kan dela med mig av följande, som hände för några år sedan:
Jag hade just varit och köpt en stor, jättefin röd resväska på Åhléns. En i kraftigt tyg och med hjul. Tog bussen hem. Det var en blå ledbuss och den var ganska full, så jag ställde mig just i själva "dragspelet" med väskan bredvid mig. Hann åka ungefär två hållplatser innan bussen skulle göra en skarp vänstersväng. Det sa "brak" och på något vis klämdes väskan fast mellan stolparna och gick självklart totalsönder... Det var bara att, med blossande kinder, kliva av bussen och åka tillbaka till Åhléns. Dom gav mig faktiskt en ny väska. Dom sa att det berodde på att jag var "så ärlig". Tror mest att dom tyckte synd om mig...

14 Comments:

At 11:53 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Sara: Oj, det lät inte kul. I sådana lägen är det bra att ha snälla grannar och extranycklar. Trevligt att SJ kunde rucka lite på principerna!

 
At 12:12 em, Blogger Batbut said...

you and me! Vi kanske ska ha en sajt ihop, eller varför inte starta ny stafett - värsta tabben...*s*

 
At 12:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cecilia: Ja, det är bara att skratta åt eländet... ;-)

Batbut: Yes, baby! Fast jag har en tendens att glömma (förtränga!) de flesta och värsta tabbarna...

 
At 1:14 em, Blogger Jenny said...

Blogg med tabbar-tabblogg-får jag va med? Jag är riktigt bra på innom detta område. ;-)

 
At 2:01 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag med.....jag med! *viftar med armarna*

 
At 2:01 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag med.....jag med! *viftar med armarna*

 
At 7:47 em, Blogger Batbut said...

jag startar genast upp en ny blog... batbuts blunders kanske? Eller har ni andra bra förslag? *s*

 
At 10:04 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

batbut & Co ?

 
At 11:21 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 11:22 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Hur kul som helst! "Bleeps & Bloopers"?

 
At 2:07 fm, Blogger Jenny said...

Eller "Bleeps & bloggers"...

 
At 8:54 em, Blogger Batbut said...

Absolut... Beepbloggers kanske? Vem känner sig manad att åta sig den stora administrativa uppgiften?

 
At 9:32 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Kanske du? *ber med hundögon*

 
At 9:47 em, Blogger Batbut said...

Moi? Que? No comprendo, hablas espanol? *asg*

 

Skicka en kommentar

<< Home