lördag, juni 11, 2005

Bulor och maraton

Egentligen skulle jag gå och lägga mig punkt nu, men eftersom jag hittade maraton-frågorna hos Mamselamsen, så får det bli en snabbis. Sitter här efter en helt vidrig dag som höll på att börja med en spya (från mig; har mått skit hela dagen - värk i magen och illamående och jag vet inte vad det är, det går inte över), och utmynnade i 7 timmar på världens hemskaste extrajobbsarbetsplats och slutade med en tung dopskål rakt ner i huvudet på mig. Jag skulle flytta ett skåp och... ja, vi går inte närmare in på det.

Här är svaren, y'all!

Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?
Min dotter, som sover som en stock i sin säng.
Säg tre hemliga önskningar, svara ärligt och privat. Önska ingen chokladglass liksom.
* Ekonomiskt oberoende
* Jag vill ha en biiiiil
* En date med Brad Pitt
Vad gjorde dina päron för största misstag?
Min pappa var rätt vidrig när jag var liten, och var inte sen att ta till stryk om han tyckte att det krävdes. Idag är han bara gammal. Mammas största misstag var att hon stod ut med honom i över 20 år.
Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar.
Svärmor: Hon slutar aldrig prata när man väl fått igång henne, och det är inte så svårt. Svärfar: Han har en lite otrevlig ton mot min svärmor.
Vad skäms du mest över dig själv?
Hm... Att jag är så konflikträdd, kanske. Men jag vet inte riktigt om jag skäms över det...
Vad är du mest mallig över dig själv?
Att jag lyckades få ett barn, som dessutom verkar arta sig fint!
Vilken är ditt livs största sorg?
Att min mormor och morfar (och sambos mormor) inte hann få träffa sitt barnbarnsbarn.
Beskriv varför du är en stor bluff.
För att jag ljuger för min pojkvän och säger att jag har slutat röka, när jag inte har det. Looooser!

Den som vill får ta över stafettpinnen härifrån. Vet inte riktigt vem jag skall överlämna den till...

5 Comments:

At 9:10 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag säger bara en sak!! SVÄRMÖDRAR borde inte få finnas. (Säger hon som redan är det.) =)

 
At 3:05 em, Anonymous Anonym said...

är det gratis att ha en blogg här?

 
At 5:24 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Josefin! Ja, det är gratis!

 
At 6:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Jag tror du är en helt underbar svärmor! Jag har en favoritsvärmor, som inte längre är min svärmor. Hon är lite som du...

 
At 8:44 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Agnes: bra!

 

Skicka en kommentar

<< Home