torsdag, juni 09, 2005

Om jag får se din, får du se min

Nu blir det vågat!
Sitter här; gräsänka (raringen är på Sweden Rock Festival i Sölvesborg), nyduschad, nyrökt (nej, inte som böcklingen) och med ett glas Falcon 3,5% bredvid mig, och nu tänker jag utmana dig. Om jag får se din, får du se min! "Visa mig vad du har i din handväska, så ska jag säga dig vem du är" som någon vis kvinna har sagt (här kan jag nog vara ute på djupt vatten). Här kommer kvinnans allra hemligaste gömmor att öppnas och dissekeras. I dare you! :-)
Okej, jag börjar:
* 1 st påse Vicks Blue, double Action Eukalyptus, tom.
* 1 st Puccini plånbok, svart, med 725:50 i, samt kreditkort, legitimation och en del andra livsnödvändiga kort (helårsentrékort till Junibacken, t ex).
* 1 st kalender 2005, Lilla Plan. Blå. Lätt dammig.
* 1 st penna, Luxor Roller Ball, 7. Svart.
* 1 st rabattkort, Yves Rocher, fått av pojkvännen.
* 1 st stort paket Marlboro Light med stor varningstext "Rökning dödar"
* 1 st burk hårvax/gele D:fi D:struct - nästan renskrapad, mycket bra produkt.
* 4 st Ipren 400 mg.
* 2 st tomma Ipren-fack.
* Ojdå, 4 st tomma Ipren-fack till.
* 1 ask Solstickan. Brända tändstickor åt ett håll, obrända åt det andra.
* 4 st Vicks Blue, Double Action Eukalyptus. Dom borde legat i påsen, eller hur?
* 1 st Nokia mobiltelefon med egenhändigt tillverkad skalillustration (dottern på baksidan, något konstigt mönster fram)
* 1 st IsaDora Velvet Touch Compact Powder, som inte längre är så kompakt. Öppnar man locket ser det ut som något odefinierbart pulver inuti...
* 1 st IsaDora ögonbrynspenna, brun.
* 1 st Makeup Store Lipgloss, "Jam". Med glitter.

Sådär ja! Nu får du gissa vad jag är för typ!
Och nu är det din tur!

7 Comments:

At 10:48 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

OK....går gensast och tar ett kort på GULDVÄSKAN som jag älskar och använder nästan dagligen.

 
At 10:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jamen, du måste berätta vad det är i den också!

 
At 1:56 fm, Blogger Jenny said...

Utmaningen är accepterad och bildbevis finns snart att hämta i Jennys kök. i dag bjuds det på Minestrone soppa om du har tid med en lätt lunch.

 
At 8:19 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ahaaaaa....du RÖKER....också! Nu verkar du väldigt mänsklig. Eller det var du ju innan också, men nu är du liksom på samma låga nivå som jag.*hostar skrälligt* =)

 
At 11:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Tack för soppan, den satt fint i regnrusket, även om jag fick micra den (och inta den som middag), eftersom den färdades över några kontinenter på vägen hit!

Mamselamsen: Jag röker inte (det säger jag i alla fall till den intet ont anande pojkvännen). Host, host!

 
At 11:29 em, Anonymous Anonym said...

Asch, hur jag än letar så har jag ingen handväska att bjuda på. Men i byxfickerna har jag:
* 1 halv näsduk (med flit, hela var för bylsig)
* 1 bilnyckel
* 1 nyckelring med 2 nycklar på (hem)
* 1 Plånbok innehållande:
- 805 pengar
- 6 plastkort
- 2 frimärken
- 3 olika foton på M

I kavajfickorna ryms dessutom:
* 1 mobiltelefon med handsfree
* 1 påse Wrigley's Extra
* 1 astmasprej

Jag får erkänna att jag känner mig lite fattig i jämförelse. Inte bara för att jag inte röker

 
At 11:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Det var inte egentligen inte meningen att utesluta pojkarna från detta lilla experiment; tack Hakke för att du förstod det! Fattig och fattig, du har ju ditt astmasprej! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home