måndag, juni 06, 2005

Diskmaskinen som gud glömde

Någon som kan svara på varför min disk inte blir ren när jag diskar den i diskmaskinen? Varje gång jag öppnar den för att tömma den på disk som ska vara "skinande ren" (enligt reklamen för diskmedlet) sitter det gamla matrester lite här och där, som dessutom är vanvettigt svåra att få bort, eftersom de etsats fast av värmen i maskinen. Jag har gjort rent det filter jag kan hitta, men sitter det något dolt filter någonstans, som är igenslamsat av gamla matrester, som sedan slungas omkring vid nästa diskning? Blärk, jag vill inte ens tänka på det, för det låter ju hur äckligt som helst. För inte ska det väl vara meningen att jag ska behöva handdiska nu, när jag äntligen fått en diskmaskin?

Andra existensiella frågor som också kräver svar:
- Varför måste killar alltid säga "jag ska bara ta en öl" eller alternativt "en öl till" och sedan komma hemsnubblade klockan halv fyra på morgonen?
- Varför somnar man alltid i soffan när det är den där "bästa filmen" som man alltid velat se på TV?
- Varför är det så mycket månad kvar i slutet på pengarna?

3 Comments:

At 10:40 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Saltsyra i diskmaskinen kan eventuellt vara en lösning. Fräter bort allt....inklusive porslinet. Men rent blir det! *ler hyfsat trovärdigt*

 
At 7:26 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Funderar även på nitroglycering för att springa bort skiten. Blir så otrevligt för grannarna, bara...

 
At 8:31 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Helt klart användbart. Frågan är kanske vad grannarna tycker.

 

Skicka en kommentar

<< Home