lördag, oktober 11, 2008

Taxiservice

Tillbaka i den vakna tillvaron igen.
Efter middagen hos vänner igår kväll, åkte vi taxi hem. Och oj, vilken galet exalterad taxichaufför vi lyckades få tag i! När jag kom ner och han upptäckte att jag bar en mer eller mindre sovande sexåring i famnen, blev han som tossig. Han kallade henne "liten gris", nöffade som besatt och bombarderade oss med godis. Han öppnade dörrar, frågade om hon sov, om hon mådde bra, om hon var vaken... När vi kom fram och han inte kunde köra oss ända fram till porten, insisterade han på att eskortera oss till ytterdörren.

Det är fint med bra service. Men ibland är service lite väl... påträngande...

2 Comments:

At 10:04 em, Blogger e said...

Ibland är det märkligt att taxichaufförer har noll känsla för om man vill prata eller inte. Eller så har de det men struntar i det.

 
At 9:36 em, Blogger The Female Dinousaur said...

E: De flesta chaufförer jag brukar åka med, fattar vinken när jag drar igen truten i baksätet. Ibland vill man ju snacka, och då är det ok. Visst, jag fattar ju att han bara ville vara snäll och hjälpsam och det var ju behjärtansvärt. Men han skrämdes nästan...

 

Skicka en kommentar

<< Home