onsdag, oktober 01, 2008

Hår på huvudet

För tre veckor sedan klippte jag mig. Hos en frisör som jag inte riktigt lyckades förmedla min idé om frisyr till. Som inte riktigt förstod hur jag menade.

Idag klippte jag mig igen.
Nu ser jag inte längre ut som om jag bara har en klump med hår på ena sidan av huvudet.
Nu har jag åtminstone en frisyr. Om än kort. Och assymetrisk.

Och jag har hittat en frisör som jag känner att jag kan lita på och gå tillbaka till. Hon klippte mig förrförra gången och redan då kände jag att hon var jättebra. Tyvärr gav jag mig inte tid att gå tillbaka till henne. Nu hamnade jag hos henne igen, av en slump, när jag gick till samma ställe, akut. Dessutom är hon från Katrineholm, och sörmlänningar, det är goa' människor, det!

2 Comments:

At 11:04 em, Blogger e said...

Jag blir givetvis otroligt nyfiken på hur du såg ut innan när det liksom var en klump. Det låter eh annorlunda.

 
At 3:08 em, Blogger The Female Dinousaur said...

e: Det var inte ens speciellt annorlunda. Det såg bara... felklippt ut. Platt och jättekonstigt, och jag fick liksom inte någon fjong på det... Nu däremot, är jag jättenöjd.

 

Skicka en kommentar

<< Home