onsdag, oktober 08, 2008

All work and no blog

Fy, vad jag är dålig på att blogga för tillfället.
Däremot är jag rätt bra på att jobba.

Liten Söt Sambo jobbar också på rätt bra och har övergett familjen för den där tyska musikmässan. Igen.
Jag begraver mig i mys med Körsbärsblomman och när hon somnat jobbar jag vidare tills jag stupar. Jag slipper tack och lov gå upp klockan 03.30 imorgon, som en av mina kära artister måste göra. Jag ska däremot gå upp och se hur hon gör sig när hon framför sitt nya material i Nyhetsm0rg0n.

Det är mycket brittisk musik för min del just nu. Det är Sul0s fel. Varje dag dimper "dagens skivtips" ner i min mailbox, följt av några ytterligare entusiastiska telefonsamtal per dag. Tack vare dessa skivtips har jag fått upp ögonen för Dr Dog (live på Debaser 15 november, jag kommer definitivt att vara där!). Helt strålande, underbart bra!
Dessutom hittade jag, nästan helt på egen hand, ytterligare en pärla. Lyssna på Len Price 3 och inse att det är brittisk musik som är "da shit".

Ytterligare en anledning att lyssna på brittiskt, är att jag förärats med ett mycket hedersamt arbetsuppdrag. Jag har anlitats av ett engelskt bolag för att bearbeta svensk radio med nya singeln från S!r P4ul. Ja, han den där från världens största (brittiska) band...
Det är inte utan att man känner sig lite... extra.

2 Comments:

At 9:50 fm, Blogger Batbut said...

Men Du.... hur stort är inte det?? Miljoners grattis!

 
At 1:15 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Tack. Ja, jag har inte riktigt fattat hur stort det egentligen är. Mina andra artister är superstolta och ruggigt imponerade - "...Min/våran promotor, hon jobbar med mig/oss, P4ul McC4rtney...". Hahaha!

 

Skicka en kommentar

<< Home