fredag, september 26, 2008

Jobb och fritid

Hemma med skolledigt barn hela torsdagen. Dagen innebar besök hos frisören för Blommans räkning, lunch med mormor i stan och ett besök på utställningen "Lura ögat" på Nationalmuseum, som vi alla tre tyckte var oerhört spännande och rolig. Jag ska försöka se den en gång till, i lugn och ro - vi kom precis till invigningen och det var alldeles för mycket folk.

Så skönt med en planerad mamma-dotter-dag, även om jag inte helt kan släppa tankarna på jobbet. Det maler av saker i huvudet: "jag borde göra det, jag borde ringa den...". Men jag gör allt jag kan för att slå bort det och mässar "imorgon, imorgon, det kan vänta till imorgon..." och försöker vara med i matchen. Hellre att jag sitter här från kl 07:00 på mornarna och tar tag i sånt.

En sak har hösten lärt mig när det gäller mitt jobb: kvalitet är så oerhört mycket bättre än kvantitet. Planera och tänk igenom hur projekten ligger i tiden, jag kan inte ta fler än jag mäktar med, må de vara hur stora som helst.

Etiketter: ,