torsdag, september 04, 2008

Tack som fan

Jag är nominerad.
Inte bara en gång, via bloggarnas egen guldkantade super-biatch - Mamselamsen utan också via Cicki.

Det gläder mig självklart och är självklart en liten boost för mitt ego, men det lika mycket förvånar mig, eftersom jag tycker att jag blivit en klen bloggare. (Och det där med söööt, Mamselamsen - glöm det! Och nu snackar vi inte någon falsk blygsamhet, här. Söt var jag när jag var fem. Möjligen.) Jag skriver nästan bara om mitt jobb och det blir inte några speciellt djupa och insiktsfulla inlägg. Om det någonsin varit.
När min pappa levde och hade ohälsan och livet som dotter var riktigt ruttet, var bloggen en lättnad. Jag kunde sätta mig vid datorn och skriva bort min ångest och jag fick digitala klappar på axeln om jag var ledsen. Nu har jag inte speciellt mycket att orera om och ondgöra mig över. Tvärtom. Jag mår kanonbra och tillvaron ter sig trevligare och bättre hela tiden. Jag har bättre självförtroende än jag någonsin haft, och behovet att skriva av mig har mattats betydligt. Man blir en tråkmåns när man är lycklig!

Nåväl. Det var inte mig vi skulle snacka om. Jag, som hedrad nominerad ska i min tur nominera mina egna favoriter. Så här går det till:

Ni som blir nominerade skall i er tur utse era sju favoritbloggar.

1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg.
2. Länka till personen du fick nomineringen av
3. Nominera 7 bloggar
4. Länka till de bloggar du nominerat
5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade.


...och dom nominerade ääääääääääääär:

Batbut - en självklar favorit och en bloggare som dessutom blivit en mycket god vän. Hon är klok och en inspirationskälla, ärlig och rättfram och när det gäller barn och barnuppfostran är hon något av en mentor för mig. Love ya!

Fika Lite - kvinna i karriären som inte hymlar om att hon älskar att jobba, och som samtidigt har precis samma känslor för sin lilla familj. Lätt vardagsångest och lycka förmedlad med enkel självklarhet.

Karriärmamman - en relativt ny, skön bekantskap. Gillar hur hon skriver och vad hon skriver, hennes humor får mig ofta att garva.

Lotten - Och på tal om garv - ingen favoritlista utan Lotten. Känns som en riktig merit att faktiskt ha träffat denna levande blogglegend irl. :-)

Min Plats - Här snackar vi också garv på en skön nivå. Inlägg med underfund, kryddade med humor och medicinska termer. Har distans till allt som drabbar henne, ont som gott.

Fula, fula ord Ett par grabbar på slutet, fattas bara annat! Kultur-Ola gör inlägg och ger kommentarer som får mig att tänka efter. Dessutom har han bra musiksmak och skriver bra recensioner.

Superkryp - popkultur, film, prylar och kaffe. Och lite Nine Inch Nails och Depeche. Krass men kul kille!

10 Comments:

At 8:14 em, Blogger Lotten Bergman said...

"Ni som blir nominerade skall i er tur utse era sju favoritbloggar."

Förlåååååt, men jag kommer säkerligen inte att sköta mitt förtroende utan glömma detta och göra något komplett dumt och onyttigt istället.

Titta en svan! *swoooooosch*

 
At 8:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lotten: You're excused. Jag bestämmer. Det är min blogg!

- Sehr schön!
- Jaja, jag ser sjön!

 
At 9:20 em, Blogger Karriärmamman said...

Oh! TACK :) Nu blev jag GLAD!

 
At 9:35 em, Blogger Marie said...

OJ! Tusen tack - honoured and flattered! Ska försöka samla ihop mig och passa vidare.

(Har varit såååååå dålig på att läsa bloggar på sistone, förhoppningsvis håller stim-stimmet på att avta lite så man får styra upp sin surfrunda igen.)

Kram på fina g-mamman!

 
At 9:42 em, Blogger Lotten Bergman said...

Puh, tack!

- Titta, där föll en sten!

 
At 11:10 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Karriärmamman: Så bra! Det blir jag när jag läser hos dig!

Marie: You're welcome! Jag förstår till fullo om du prioriterat annat på senare tid. Bloggvärlden är en pseudovärld, den andra, riktiga världen och att man mår bra, är ändå det som är viktigast! Kram tebax!

Lotten: Ja, titta! Va' bra!

 
At 1:22 em, Blogger Cicki said...

Nu haglar det. Här kommer en från mig också.....:-)

http://cickisdesign.blogspot.com/2008/09/utmrkelse.html#links

 
At 1:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Söta Cicki! Tack för dina fina ord i utmärkelsen. Det värmer och det sporrar att fortsätta - ibland vill jag bara lägga ner bloggen, men sånt här gör att man slår bort dom tankarna...

 
At 8:32 em, Blogger Ola Claesson said...

Oj! Tack! Även om det verkar lite kvotering är jag smickrad. :) Jag visste att min musiksmak skulle betala sig förr eller senare... Ska förvalta den här utmärkelsen och se hur min lista blir. Det blir intressant även för mig. Läser jag ens sju bloggar regelbundet?

 
At 4:51 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Ser fram emot din lista!

 

Skicka en kommentar

<< Home