måndag, september 01, 2008

Glin

Noterar vid lämning och hämtning i skolan (och fatta hur många gånger om dagen jag säger 'dagis' istället för just det här nya, stora ordet) speciellt två killars beteende och agerande. Två grabbar som har myror i brallan redan klockan åtta på morgonen. Två som känner varandra bra och som busar rätt bra ihop, vad det verkar. Livfulla lekar medan andra barn fortfarande är lite trötta och halvsovande. Vakna för lite bus trots att dom knappt svalt frukostmackan med ost.

Vad vill jag ha sagt? Det vet jag inte riktigt. Bara att jag kommer att hålla ett litet, litet öga öppet och iaktta dom här killarna. Jag säger inte att dom på något vis är taskiga mot någon, vad jag sett. Men tryggheten i varandra gör dom rätt kaxiga och tuffa. Och jag har sett hur veka dom är när deras mamma eller pappa är i närheten.

Etiketter: