torsdag, september 04, 2008

Dagen i korta drag

Underligt, gravt hektiskt dag som kan sammanfattas med ord enligt följande:

Började dagen med att möta djävulens avkomma på tunnelbanan. En kille med två barn, pojke i vagn och tjej på ståbräda. Den lilla tjejen tittade på mig och rynkade sedan ihop ögonbrynen, böjde ner huvudet i en utstuderad, elak Jack-Nicholoson-i-The-Shining-min och såg ut att vända ögonen ut och in. Jag försökte le lite skälmskt mot henne; då upprepades samma min igen. Till slut blev jag tvungen att titta bort. Hjälp!

Trevligt och spontant förmiddagsfikasnack med herr W4xe9ård.
Tre gånger taxifärd med oerhört trevliga chaufförer (hej, Taxi Stockholm!).
Lunchmöte som bara blev lunch, eftersom medföljande kund var sjuk - något han glömt informera mig om.
Hux flux hade jag sen fått ett barkylskåp. På köpet följde en kartong med spännande innehåll - exakt vad vet jag imorgon, när jag packar upp den. Men är du sugen på en eftermiddagsdrink, tror jag bara det är att komma förbi kontoret.
Möte med Stora Produktionsbolaget, där jag hela tiden fick lägga band på mig för att inte be om ursäkt för att jag inte jobbar med artister som är jättestora dragplåster (well, vänta bara!).
Insett att jag nu är fast för serien Tell Me You Love Me. För första gången på mycket länge är jag numera slav under ett serieberoende.
Hört ryktas att en av artisterna jag jobbar med eventuellt ska bli - seriefigur... Klockrent!
Upptäckt att något är konstigt med min mail. Outlook skickar svar från andra konton...
Suttit med jobb, jobb och jobb ända fram till nu.

Nu har jag en konstig tryckande, oregelbundet bultande känsla i mitt vänsteröra. Antar att jag borde gå och lägga mig, eftersom jag hade tänkt att gå upp klockan 6.