söndag, januari 06, 2008

Om otrötta fiskar

La mig sent. Läste en stund. Det brukar göra mig trött snabbt och slutar nästan alltid med att jag får boken rakt i ansiktet. Icke den här gången. Var fortfarande vaken när Liten Söt kom hem. Låg och pratade och garvade en liten stund, innan han somnade. Då var klockan halv tre. Funderade på att läsa en stund till. Liten Söt började snarka. Jag försökte somna. Då tassade Lilla Körsbärsblomman in på mjuka fötter och la sig bekvämt mellan oss.
Klockan fyra gav jag upp och gick och la mig på soffan. Somnade en kort stund, vaknade, somnade, vaknade av väckarklockan tio i åtta och frågade om han verkligen skulle spela match, somnade igen och vaknade strax efter nio.

Hade glömt att det är så här jag blir när jag inte röker.
Pigg som en jäkla mört. En rökfri mört.

Etiketter: ,

7 Comments:

At 10:42 fm, Blogger Humlan said...

Hörru, Rökfria-jäkla-mört, du får väl göra av med all energi på något... Om du tar lilla Körsbärsblomman till hjälp så kan ni väl hitta något tillräckligt energikrävande för att även du får sova på nätterna.

Grattis till din rökfrihet! Håller tummarna för att det ska gå bra.

 
At 2:54 em, Blogger Mette said...

Ojojoj! Rökfri!! Tjo, det måste jag läsa mer om. Är det ett nyårslöfte? Får gå tillbaka i din blogg och kolla.

God fortsättning!

 
At 5:43 em, Anonymous Anonym said...

Hamnade här av en slump... Klickade mig vidare via en artikel i Aftonbladet... om en stackare som kräktes 40 gånger per dygn... *gulp*... jag är också emetofob... i vilket fall som helst så fastnade jag i din blogg och blev sittande i dryga timmen och har läst och smilat lite fånigt... Tycker du skriver oerhört levande och med en humoristiskt glimt... Därför tyckte jag inte det var mer än rätt att lämna en kommentar... oss gamla 60-talister emellan med betydligt yngre pojkvänner... :)

 
At 9:45 fm, Anonymous Anonym said...

Humlan: Gissa om vi har försökt!? Med pulkaåkning bl a. Gick sådär... Men ida är jag trött redan nu, så ikväll lär det inte bli några problem whatsoever!

Mette: Jojo. Rökfri minsann. Det har varit mitt nyårslöfte de senaste 15 åren känns det som. Jag lyckas bryta det varje gång, så nu har jag slutat uttala det som ett löfte. Vi får se hur länge det funkar den här gången.

Anonym: Hej och välkommen till min lilla del av bloggvärlden.
Visst är det konstigt att vi emetofober ändå på något vis känner en lockelse att läsa om kräks? Kul att du läst och att du gillar det. Ser att vi har saker gemensamt. Häng kvar och fortsätt läsa. Har du någon egen blogg?

 
At 8:16 em, Anonymous Anonym said...

Hej igen... jorå jag har en blogg... men den ligger på min hemsida... www.doppingen.nu/mimmi
Välkommen att kika in... Tog mig friheten att länka till din blog idag också... Var nog den som fick fart på mig att fixa till javascriptet... :)

MVH
//Mimmi

 
At 11:04 em, Anonymous Anonym said...

Mimmi: Jag har smygkikat lite på din sina. Fina bilder! Tack för länkningen och kul att jag inspirerade dig till javascript-trixeriet!

 
At 11:05 em, Anonymous Anonym said...

Och stavar gör jag som en jäkla kratta. Sida ska det självklart vara! Kan jag skylla på nikotinet, nu också?

 

Skicka en kommentar

<< Home