fredag, januari 04, 2008

Om att knappa fel

Mötte en gammal skolkompis i pulkabacken. En tjej som jag umgicks väldigt mycket med i tonåren, men som sen av flera anledningar försvann. Annat, och andra, kom emellan.
Och så möttes vi igen, hon tre barn och en allvarlig sjukdom senare. Det visar sig att hon bor bara ett stenkast härifrån, inne i ett större bostadsområde i närheten.

Vi enades om att det vore så himla mysigt och roligt att sätta sig ner någon kväll och bara babbla. Om det som var då, det som var nyss, vad som hänt oss längs livets snåriga stigar.

Jag fick hennes mobilnummer och knappade glatt in det. När jag kom hem upptäckte jag att jag bara knappat in hennes namn, numret till mobilen hade jag av någon mystifik anledning lyckats radera.

Försöker med eniro. Inget napp. Fan!
Måste jag gå runt i hela bostadsområdet och knacka dörr nu?

Etiketter: ,

2 Comments:

At 1:55 em, Blogger Laberri said...

God jul och gott nytt min sköna. Lyssnade igår på disco platinum in pink och tänkte på dig. Kram

 
At 9:41 fm, Anonymous Anonym said...

Laberri: Detsamma till dig, långt därborta. Skönt att ha dig tillbaka. Men disco platinum in pink... Ingen aning om vad det är och jag är hemskt nyfiken varför du tänkte på mig just med anledning av denna musik...?

 

Skicka en kommentar

<< Home