onsdag, januari 02, 2008

Tacka nej

Fått arbetsförfrågan från herre i den mer eller mindre bortglömda, lätt förträngda och något avlägsna bekantskapskretsen. Han och hans band gör musik som känns som om den hade sin storhetsperiod på 80-talet. Jag kan inte ens säga om det är bra eller dåligt.

Att ta uppdrag av folk man är vagt bekant och har umgåtts med, känns inte helt klockrent.
Det här är ett typiskt projekt som jag inte vill ta på mig. Jag vet bara inte riktigt hur jag ska framföra det.
Dessutom är en av medlemmarna en f d flört till bästa väninnan. På den tiden verkade han vara en dryg skitstövel. Och sådana vill jag definitivt inte jobba med.

Etiketter: ,

1 Comments:

At 8:20 fm, Blogger e said...

Min personliga erfarenhet är att aldrig, aldrig ta uppdrag av halvbekanta. Det är dömt att bli fel och jobbigt. Däremot så kan ju arbetsrelationer sedan bli vänskapsrelationer men eftersom det bottnar i det professionella så blir det enklare. Men att tacka nej är inte alltid lätt. Tidsbrist? Konkurrerande uppdrag?

 

Skicka en kommentar

<< Home