tisdag, januari 01, 2008

Konspirationsteorier

Såg hälften av en extremt intressant dokumentär på TV 4 Fakta - Loose Change 911.
Här snackar vi konspirationsteoriernas konspirationsteori: Att 9/11-attentaten inte skulle vara ett verk av AQ, utan i själva verket iscensatt, bl a för att ge Bush en självklar anledning att börja bomba Afganistan.

Bevisen är oerhört välunderbyggda. "Hur kunde tornen rasa, när byggnader flera gånger tidigare i historien stått pall för värre?". "Vad är det för explosioner i byggnaderna som fångats på film och som så många säger sig ha både sett och hört?". Det är oklarheter om de olika planen, svarta lådor som påståtts inte hittats, när man i själva verket hittat tre av fyra...

Jag är själv en sucker för konspirationsteorier. Jag vet att jag nämnt det tidigare; jag är fullkomligt övertygad om att människan aldrig landat på månen. När vi satt där framför TV-apparaterna och var fascinerade över de första små stegen som togs, satt "dom" i sina hemliga filmstudios och garvade åt oss.

Det är inte utan att man börjar fundera...

6 Comments:

At 9:14 fm, Blogger maruschka said...

Åh, scary...men intressant!

 
At 1:44 em, Blogger Tutte i blåbärsskogen said...

jag har också sett den filmen.... man börjar verkligen undra.

/Mamselamsen

 
At 5:30 em, Anonymous Anonym said...

Maruschka: Det är så mycket man inte har en aning om...

Tutte: Visst är den bra!?

 
At 10:27 em, Anonymous Anonym said...

Visst är det häftigt med dessa konspirations teorier!! I like...älskar sån spänning! "Morskan"

 
At 5:30 em, Blogger superkryp said...

Capricorn One. Med O.J. Simpson i en av huvudrollerna! En av de första filmerna pappa köpte på video (säger man så? Det kändes ovant). :)

 
At 8:52 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Morskan: Det är underbart med konspirationer. Jag vill veta NU hur många som är sanna!

Superkryp: Åh, det var länge sedan jag såg den. Måste ses om igen!

 

Skicka en kommentar

<< Home