fredag, januari 04, 2008

Spektakel

Glad att jag valt att inte gå på den stora musikaliska festiviteten i en boll nära mig nästa vecka.
Av flera anledningar.
Dels är det ett ruskigt dyrt kalas (pengarna jag spar in spenderar jag dock - med råge - redan ett par veckor senare, när jag åker till Göteborg på en annan gala), maten är inte alltid den bästa, direktsändningen en ytterst seg historia och festen är oftast rolig först när det är dags att gå hem.
I år har man dessutom fått panik och vill vara först ut bland alla galor. Först och främst, hur ska man lyckas fylla Globen med betalande publik, vars pengar gått till julöl, julklappar och mellandagsrea? I början av januari är dessutom väldigt många bortresta fortfarande, både artister och vi andra dödliga brukar softa in det nya året. Planeringen verkar därför vara ytterst stressig och lätt panikartad just nu. Alla galans prisutdelare är ännu inte utsedda, och det är tre (3!) arbetsdagar kvar till direktsändning.

Jag hoppas verkligen att det är sista gången man gör direktsänd TV av spektaklet.
Priset är till för musikerna - inte för att ge reklamkanalerna ännu mer annonsintäkter.

Tona ner, gör om, gör rätt och ta tillbaka till en vettig nivå igen.

Etiketter: