lördag, januari 26, 2008

Bra och obra

Galet oorganiserad gala, måste jag så här i efterhand tillstå.
Inget gästlistesystem, vilket fick till följd att t o m de artister och DJ's som skulle spela på tillställningen fick nobben i dörren, och var tvungna att tjata sig in.
Det som räddade det hela var att de båda arrangörer jag haft kontakt med, var synnerligen trevliga, ödmjuka och utan minsta tillstymmelse till attityd och som gjorde allt för att hjälpa till.

Kvällen till ära bar jag en nyinköpt, ljus tröja med ludd. Efter en timme märkte jag att tröjan fällde. Den fällde jättemycket. Så fort jag kom i kontakt med någon med mörka kläder, gav den liksom bort en hel massa vitt fluff. Axelremmen på min väska blev alldeles luden och vit. Men söta rara väninnan, som lyckats frigöra sig för kvällen, tyckte att jag var fin i håret, så det gjorde inte så mycket.

Äldst på haket som vi var, orkade vi inte vara kvar speciellt länge efter att min artist avslutat kvällens liveuppträdande. Taxi hem och isäng vid halv 2.

Och som avslut: Den här står på favoritlistan just nu. Jag får knotter över hela kroppen när refrängen startar...

Etiketter: ,

2 Comments:

At 8:49 em, Blogger e said...

Ha, ha jag har haft en luddande tröja på mig på ett bröllop en gång. Maken tyckte det var praktiskt eftersom han hade koll på var jag varit ;)

 
At 11:44 em, Anonymous Anonym said...

E: Hehehe.
Själv kunde jag, efter upptäckten att tröjan luddade, inte riktigt koppla av utan gick mest och oroade mig över allt luddande...

 

Skicka en kommentar

<< Home