torsdag, januari 24, 2008

Om att känna sig ful

Dysmorfofobi.
Vilken otroligt jobbig fobi, eller rättare sagt sjukdom, att vara drabbad av (till skillnad från alla andra fobier som är så enkla och lättsamma???).
Fyrans dokumentär om de tre dysmorfofobikerna (det är inte bara en jobbig sjukdom, den är ett rent helvete att uttala också) hamnade jag mitt i, men såg den till slutet. Tjejen, hon som faktiskt verkade ta sig ur sjukdomen - så vacker, och så smart. En otrolig prestation att ta sig ur ett personligt helvete, dessutom bevakad av en kamera flera timmar om dygnet.

Och precis som speakern avslutade - hur många finns det inte därute som bär på samma sjukdom?

Etiketter: , , ,

2 Comments:

At 10:51 fm, Anonymous Anonym said...

Jag såg också den dokumentären, och kom på hur bra man har det när man bara har sin efter-tre-barn-mage man gnäller lite över.

 
At 5:31 em, Anonymous Anonym said...

Lilith: Ja, onekligen. Mina "bad-hair-days" får inte mig att vilja gå omkring med en keps nerdragen över hela ansiktet, direkt.

 

Skicka en kommentar

<< Home