torsdag, maj 03, 2007

Bäst just nu

Bäst just nu, 1:
Trots att jag fått besked direkt "from the horses mouth" att det var kört (d v s från flera av de fullbelagda hotellen i stan) gick det ändå att få fatt i ett hotell för den aktuella natten. Och jag fick prata med en riktig människa, trots att jag bokade via nätet. Fatta, en människa av kött och blod, som var trevlig - och engelsktalande. Tydligen var alla svenska bokare upptagna, så jag blev kopplad vidare till nästa lediga bokare. I England?

Så från att ha förbannat hela världens läkarkår, som tydligen befinner sig i på kongress i Köpenhamn just då, och uppenbarligen har snott åt sig vartenda ledigt rum i både Köpenhamn, Malmö och Lund - har jag nu gått till läge glädje och solsken igen. Må all världens läkare förlåta mig för mina elaka tankar och fortsätta ge mig god vård när jag behöver.


Bäst just nu, 2:


Jag har länge varit på jakt efter en mascara. Alltså inte en mascara, utan en Mascara. En sån där som tar fram det allra vackraste ur mina fransar, förlänger dem och fördjupar dessa mina sensuella, isblå brunnar... Sorry, jag blev lite wild and crazy där ett tag... Nåväl. Rättning i ledet.
Jag har hittat den. Hann halka in på ett sidospår i form av en torr, vidrig sak från Clinique som jag höll på att kasta bort efter två veckor, men inte gjorde eftersom den var på tok för dyr för det. Men nu. Heureka! Himlens alla ögonfransportar har öppnat sig och jublar! Jag bara säger det: Lancome's L'Extreme är som gjord för mina stackars ögonfransar. Vilket lyft! Vilken förändring! Jag fladdrar hänfört med de förlängda, målade fransarna...

Så, om ni från lunch-tid på tisdag ser någon irra runt Malmö centralstation, ivrigt blinkande - japp, då är det jag!