lördag, mars 10, 2007

Självklara vinnare och favoriter

Inget går väl att säga om The Ark som vinnare, dom var rätt självklara, även om dom inte var mina favoriter. Dom kommer säkert att funka bra i Helsinki.

Under vägen har två favvisar utkristalliserat sig för min egen del. Sarah och Sebastian.

Sarah för att hon har så nära till känslorna; för att hon gråter lika självklart som hon brister ut i det där härliga skrattet och för att låten är stark och skitbra. Och. Dessutom är låtskrivaren, Peter, en jävligt trevlig och rolig kille, även om han höll på och testade mig ett tag, där i Gävle...
Sebastian, helt enkelt för att jag gillar låten och det är den som fastnat i mitt huvud under veckan som gått. Extraplus för det ettriga pianot i början.

Etiketter: ,

5 Comments:

At 9:20 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

OVANLIGT många bra låtar i år.

Jag har för övrigt drömt vackra drömmar om Sebastian i natt, *rodnar*

 
At 9:35 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Ja, faktiskt.
Så du drömde om Sebastian, du. Själv hade jag det väldigt, väldigt trevligt (i drömmarnas värld, alltså) med Andreas J *rodnar värre*... En sån goooding han är!

 
At 12:08 em, Blogger Ehva said...

Jag tror att man kan ana tantsjuka eller vad det heter... känner igen mej...håller med om att Sebban e en goding...Jag har rensat ut lite handdukar som jag tar med mej ner,som du kan ge din vän...Tycker för övrigt att Ola e en goding han oxå...vi ses snart...

 
At 5:15 em, Blogger S. said...

I år vann äntligen rätt låt, säger jag bara. Fanns inget alternativ! Hade gärna sett Sarah som tvåa även om balladen var lite småtrist. Alla människor på mittenplaceringarna flyter för mig ihop till en formlös massa mer eller mindre...

 
At 7:38 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ehva: Tantsjuk? Japp! Det bjuder jag på! Men Sebban och Ola får ni behålla. AJ är ju ändå vackrast - och 36... :-)
Tack för handdukarna, dom kommer säkert att uppskattas.

S: Ja, du har rätt. Och för en gångs skull verkar "svenska folket" vara ganska enade - rätt låt vann!

 

Skicka en kommentar

<< Home