fredag, mars 02, 2007

Gräsänkor

Liten Söt Sambo är i Linköping och tittar på ishockey.
Lilla Körsbäret tittar på "Bilar". För vilken gång i ordningen vet jag inte. Så många gånger har det i alla fall blivit att hon sitter och läppsynkar hela filmen igenom.
Själv måste jag dra mig undan en stund innan jag börjar läppsynka, jag också.

Bara ett par korta ord om prylar som på kort tid fascinerat mig.

När vi nyligen var i Norge hittade jag en flaska på en toalett. Kommer inte ihåg vad dom döpt innehållet till, men på etiketten stod "tar bort dålig lukt, utan att lukta" (fast på norska så klart). Och det stämde faktiskt. Det funkade. Jag sprayade. Odören försvann. Ingen annan lukt ersatte den tidigare.
Förklara det, den som kan...
* * * * * * * *
Uppdaterad: Jag Googlade lite och hittade det här.

Och nr 2: I Gävle, i samband med en intervju där bilsponsorer var inblandade, hittade vi en konstifik pryl. En handvärmare. En variant av en tjockare, liten platspåse/behållare med vätska i. När man knäckte en liten aluminiumpryl mitt på, blev innehållet helt plötsligt vitt och alldeles varmt.
Förklara det med, den som kan...
* * * * * * * *
Uppdaterad: Jag Googlade lite och hittade det här.

Etiketter:

4 Comments:

At 1:16 em, Anonymous Anonym said...

Sån där handvärmare har de/har haft på Claes Olsson i Insjön med.......Bara så du vet...... :0)
När de är använda o kalla så lägger man de i kokande vatten ett par minuter o vips så kan man använda de igen! :0)

 
At 4:38 em, Blogger Humlan said...

Jag har två handvärmare, använde dom häromdagen, underbart för en som alltid är kall om handen.. :-)

 
At 5:23 em, Blogger Bloggblad said...

Är du säker på att flaskan sprayade utåt? Den kanske sög in odören i stället :) Liksom pratade på inandning....

 
At 9:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lena: Just så var det. Jag kom inte ihåg om det var in i frysen eller ner i kokande vatten de skulle. Nu vet jag! Tack!

Humlan: Funderar på att skaffa mig ett par. Man kan ju alltid sitta på dom om man fryser om rumpan...

Bloggblad: Hahaha! Det var ju självklart det den gjorde. Det är därför den kallas "luktätare"...

 

Skicka en kommentar

<< Home