lördag, mars 10, 2007

Gör en insats

Jag har en vän. En kär vän som pluggar på heltid, jobbar på heltid och arbetar ideellt, mer än heltid, för sina älskade katter. (Jag kan tycka att hon behöver komma ut och träffa lite folk ibland också, men det är troligen en annan historia.)
Denna vän har startat Stockholms Kattkastreringsgrupp och har figurerat en del i media på senaste tiden, där hon berättat om projektet och de försöker komma tillrätta med problemet med hemlösa katter som far illa. Jag skrev om det när projektet låg i sin linda, men nu är det alltså sjösatt.

Denna vän har en liten uppmaning till er som känner för att göra en insats. Du som har gamla lakan, filtar och handdukar som du inte längre behöver och inte vet vad du ska göra av. Skänk dem till SKKG, där kan de användas för eftervården av de hemlösa katterna. Bor du i stockholmstrakten, kommer min vän gärna och hämtar. Mail och telefonnummer finns på hemsidan.

3 Comments:

At 8:48 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Fy fasen, vad bar. Jag åker till Stockholm till Stockholm näsa helg... då ska jag minsann ta med mig grejor. Vinden är full!

 
At 8:49 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jösses så jag skriver... skyller på vinet! :-)

 
At 9:05 em, Blogger The Female Dinousaur said...

"Fy fasen vad bar"... Ja, det ser ut som om det är där du sitter... :-) I baren, alltså... Wish I could join.
Det är bara att kontakta Kattkärringen, så tar hon hand om dina gamla vindsfövarade prylar. Hon kommer att bli jätteglad!

 

Skicka en kommentar

<< Home