lördag, mars 03, 2007

Godisaffär

Jag älskar godis. Lösviktsgodis har alltid varit en stor passion för mig. När jag gick i femman-sexan ute på landet, och skulle gå till tandläkaren, fick vi gå några stycken samtidgt och åkte skolskjuts dit. När alla var klara och vi väntade på skjutsen tillbaka, var vi alltid ett par stycken som glatt sprang över gatan. Där låg nämligen en välsorterad godisbutik. Det är vad jag kallar en win-win-situation.

Om jag blir vansinnigt rik en dag ska jag öppna en godisbutik. Jag har redan namnet klart. "Lördag hela veckan".

8 Comments:

At 9:20 em, Blogger superkryp said...

Jag trodde att du dissade lösviksgodis hela vintern (november - mars = vks-perioden).

Bra namn. Säg till om du öppnar affären. Vi kommer!

 
At 9:22 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Kommer du att ha RÖDA winegum?

 
At 11:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Det är faktiskt sant. Jag gör det, alltså dissar lösviktsgodis under vinterhalvåret. Choklad i kakform är en nyupptäckt passion. Dessutom kommer jag att ha vks-fritt godis i min affär.

Mams: Winegum är inte lösgodis. Det är påsgodis.

 
At 10:00 fm, Blogger Unknown said...

Ursäkta mig, men vingummin finns också som lösgodis. De kommer i stora, kletiga påsar - alldeles färska! Har stått i godisbutik i min ungdom nämligen.

Nu är det mest fettkost som gäller :-)

 
At 10:27 fm, Blogger Lilla Blå said...

Bra namn på en godisaffär!! ;)
Mitt favoritlösgodis är skumbananer och hallonbåtar.. Mmmm..

 
At 12:17 em, Blogger Batbut said...

Jag kan vara prao hos Dig, jag jobbade en hel sommar i kiosk och sålde godis på både längden och tvären. Jag röstar för återinförandet av döskallarna!
Big Is Better
tycker jag det ska heta!

 
At 9:12 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åsa: Jag vet ju att vingummi finns som lösgodis. Men dom passar inte som lösgodis. Dom ska vara kletiga, och att ligga i lösgodisburkar hela dagarna, är inte passande för ett vingum.

Lilla Blå: Man tackar! Skumbananer är goda. Och såna där stora skumdelfiner. Och saltlakrits. Och snöbollar. Och kolaremmar. Och...

Batbut: You are so welcome! Fast jag vet inte vilka döskallar du pratar om... Mig och dig?

 
At 9:30 em, Blogger Batbut said...

Gumman, vi är häxor... döskallar - de där små, runda supersalta. Hårda. Som även fanns med jordgubb, vanilj och lite annat läckert

btw, lite snuskig wv Du har... kulekq.... läs det snabbt.... jag rodnar....

 

Skicka en kommentar

<< Home