tisdag, mars 06, 2007

Utmanad

Fick en utmaning från Mamselamsen, och trots att jag suttit framför datorn sen klockan sju imorse, känner jag mig lite manad att ta itu med detta:

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.
Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


Jag får nån slags deja vu-känsla över den här listan med underliga saker...?

1) Jag har "flytt-mani".
Små saker i mitt hem har aldrig fasta platser. När jag plockar undan och städar, flyttar jag helt enkelt saker till andra skåp, lådor och förvaringsutrymmen. Till sambons stora förtret. Och före detta sambos. Och före före detta...

2) Jag är galen i skräckfilm.
Jag kan möjligen ha sett ungefär 85% av jordens alla skräckfilmer. Lätt överdrift, kanske. Men många har det blivit genom åren. Nuförtiden somnar jag bara.

3) Jag kan sjunga "Lilla Snigel" med stängd mun.
Värsta partytricket! Ge mig 3 öl så förevisar jag glatt. För alla.

4) Jag har kräkfobi.
Det myntades ett uttryck i Fawlty Towers: "Don't mention the war!". I den här familjen finns ett annat: "Don't mention the vinterkräksjuka!".

5) Jag är jordens klantigaste människa.
Kan det gå fel, då går det fel. Borra ett hål; det blir (minst) två. Sy upp byxor betyder att man behöver köpa nya byxor. Och så vidare.

6) Jag kan inte äta Nogger.
Nougaten i mitten får mig att få kväljningar. Don't ask why...

Härmed straffar jag... f'låt utmanar jag:
Humlan
Batbut
Kimmi
Londongirl
Cornelia
Å snart är allt igår

4 Comments:

At 4:50 em, Blogger Tankevågor said...

Jag tar den! Ska fundera lite först.

Skrattar gott åt din lista och undrar hur din sambo ens hittar NÅGOT??? ;-)

 
At 7:10 em, Blogger Cornelia said...

Jag har svarat nu, var tvungen att härma din flyttmani... det är nämligen ett problem även för min sambo.

 
At 9:15 em, Blogger Batbut said...

Sorry bella, I'm already spoken for....

Tack för idag btw!

 
At 7:16 em, Blogger Catherine said...

jag har försökt o försökt men det gååår inte.

 

Skicka en kommentar

<< Home