tisdag, mars 13, 2007

Satan i gatan

Ojojoj, vad är det jag satt i rullning, egentligen?
Jag hinner inte riktigt med i svängarna...

Mitt arbete med C har onekligen gett mig uppmärksamhet och möjlighet till nya jobb.
Idag har jag haft lunchmöte med en av Sveriges mest anlitade röstcoacher; han har 'röstcoachat' de flesta stora schlagerstjärnorna och dessutom varit med själv ett par gånger. Vi träffades som hastigast i Gävle och han fick mitt kort. Nu ska han släppa eget material och vill jobba med någon som är duktig. Och så kommer han till mig? Shjiiit! Snacka om att jag får press på mig, inte minst från mig själv!

Fan, det handlar ju egentligen inte om att vara duktig! Det handlar om att ha en bra produkt, vara lite vältajmad och ha en stor portion tur.

Efter det lunchmötet hastade jag iväg till ett annat möte, där jag ombads att tycka till om singelval, utseende på pressbilder, konvolut - ja, i princip hela projektet. Och hur svårt är inte det, när man lyssnat igenom en platta en eller två gånger och inte ens träffat artisten...

Ja. Det är roligt. Enormt roligt, till och med.
Men oj, vad jag pendlar upp och ner och fram och tillbaka inombords: näe, det här kan jag inte! Eller, jovisstfan, det kan jag visst, jag är skitbra! Ena sekunden tycker jag att jag är bäst i världen. En stund senare sliter jag mitt hår, för att jag har taskig kontakt med P3-producenterna eller musik-tv-folket...

Etiketter: ,

6 Comments:

At 12:15 em, Anonymous Anonym said...

Glöm inte att stanna upp och LEVA i din dröm som blev är verklighet.
Kram!

 
At 4:39 em, Anonymous Anonym said...

Grattis, det går bra för dig. Kom bara ihåg dig själv mitt i allt arbetskaos. Vad tycker DU?!

Hälsningar

Bisse (bissesplats.blogspot.com)

 
At 10:43 em, Blogger Cornelia said...

Det är klart du är bäst!!!!!

 
At 11:11 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Tack, ibland blir det så mycket jobb, så att man glömmer...

Bisse: Tack, jag försöker. Ibland, som sagt, så glömmer man...

Cornelia: Hm... Men tack.

 
At 5:01 fm, Blogger Katie H said...

vad kul för dig! Trillade just in på din blogg från PGW. Hon är ännu MIA/

Fortsatt god tur till dig!

 
At 10:24 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Swedette: Hej, tack och välkommen! Trilla gärna tillbaka om du vill och hälsa PGW. :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home