tisdag, januari 16, 2007

Tack, fru Beckham

Och tack Jenny för att du bloggade om din frisör. Din frisör kommer hädanefter att bli min frisör.
Det var en ren fröjd att träda in i lokalen, sätta sig i stolen och bli snabbt och proffsigt friserad, och dessutom aningen 'stajlad'.
Mitt hår är numera extremt kort (ungefär 2 cm) och hänvisningen till Posh gäller nackhåret. Det är asymmetriskt tillklippt, nacken är "sneddad", och ser lite grand ut som ett kommatecken. När jag klev ut ur lokalen var jag nöjd och glad, trots att jag, till koloreringen, såg ut ungefär som en kvinnlig variant av Glenn Hysén. Av detta synes i skrivande stund inte ett spår. Och det luktar hårfärgningsvätska i hela lägenheten.

2 Comments:

At 9:49 fm, Anonymous Anonym said...

Det är så skönt när man är nöjd efter att ha tillbringat en stund i stolen.
Hela familjen här har samma underbara latinamerikanske kille som klipper oss. Hittade honom då dottern var liten, och nu släpper jag inte "mitt kap" i första taget.
Att vi numera får åka en liten bit från att ha haft promenadavstånd till köpcentrumet gör ingenting.

Ta kort på håret och lägg ut så vi får se din vackra nacke*ler*

 
At 2:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lillmyra: Nä'ru! Inga avslöjande bilder! Då kan jag ju inte fortsätta ljuga om hur snygg jag är (i håret)... ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home