onsdag, januari 24, 2007

Ego-boost

Det här artistprojektet har inte bara gett mig extremt mycket arbete. Det har gett en rejäl kick för mitt ego också.
Artisten är supernöjd; hon har minst ett par intervjuer om dagen och syns överallt (förutom i radio, som av någon anledning valt att rata förstasingeln). På lördag är hon med i tre (!) TV-program samma kväll. Jag för beröm överallt ifrån; manager, vänner, skivbolag, säljarna på skivbolaget har aldrig någonsin sett en sån lång lista över genomförda och kommande grejer i media. Nu är tjejen på väg att upptäckas i Norge också, och en resa dit för oss två är planerad till den 12 februari.
Och jag tackar. Och jag bockar och bugar. Och jag inser att det här faktiskt måste vara något av det bästa som kan hända en som startat ett nytt företag. Det handlar inte om att jag är bättre än någon annan. Det handlar om att jag haft turen att få möjlighet att jobba med en bra platta, med en artist som media verkat längtat efter att lyfta fram.

Hallå hybris, don't show your ugly face here!

7 Comments:

At 9:15 em, Blogger Gagga said...

Både du o hon är värda all framgång! Gillar er båda hur mycket som helst!

 
At 9:15 em, Blogger Gagga said...

Både du o hon är värda all framgång! Gillar er båda hur mycket som helst!

 
At 9:40 em, Blogger Humlan said...

Glöm inte bort att du gör ett bra jobb! Du behöver inte få hybris, men du ska ge dig själv erkännande för det du gör!

Är det dessutom den artist jag tror (CaU) så har hon växt för mig. Jag tror faktiskt att jag knappt har hört henne sjunga (trots att jag visste vem hon var) innan helgens sång-lek-tävling, men där visade hon vilken röst hon har! Har inte hon gjort någon tolkning av Janis J? Har för mig att jag hörde det någonstanns och jag är nyfiken!

 
At 9:42 em, Blogger Unknown said...

Och jag väntar snällt in den 31 januari... :-)

 
At 10:48 em, Blogger Batbut said...

Gumman - Du är bäst! Och Du förtjänar allt bra som händer. Din tid är nu helt enkelt...

 
At 12:24 fm, Anonymous Anonym said...

Från en heltokig kattkärring och hennes katter så blir slutklämmen:
Du är duktig på det du gör annars hade du inte suttit där du sitter och inte hade du heller gjort de du gör nu. HÖR SEN! Om du nu inte har lust att höra så kommer jag att bussa alla katterna på dig bums, de har vassare tänder än du ändå! Förvånat imponerad av artisten, kastar alla mina förutfattade meningar i toan tillsammans med hårbollarna. Kmmer att köpa skivan utan tvekan (gillar inte nerladdning alls)
Helgalen kattkärring

 
At 9:09 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Tack! Gillar dig också!

Humlan: Jo, det är den artist du tror. Jag har hört många, många som har reviderat sin uppfattning om henne. Så TV har onekligen stor genomslagskraft. Jodå, den där tolkningen finns i butik den 31/1.

Åsa: Snart smäller det!

Batbut: Jag niger och tackar. Om tre veckor ligger jag säkert på botten igen... ;-)

Kattkärringen: Tack, raring. Med tanke på hela den katthög du har, så vill jag inte ha dom efter mig...

 

Skicka en kommentar

<< Home