måndag, januari 22, 2007

Åh, vilket party (igen)?

Den där baksmällan som aldrig kom igår, kom idag.
Fast den var nog mer mental.
Eller också var det så att dagen inte riktigt blev som jag planerat.

Lilla Söta Körsbärsblomman uppvisade tendens till dålig mage imorse (något som visade sig vara falskt alarm), och för att vara på den allra säkraste sidan, fick hon vara med mig, eftersom jag ändå tänkt jobba hemifrån idag. Hennes glädje var stor, men falnade något när hon insåg att hon skulle bli tvungen att kuska runt med morsan på olika uppdrag i stan.
Det stora utskicket av min artists skiva till radio fick jag eminent hjälp med (etikettklistring och frankering med föredömligt resultat) och därefter lockade lunch. "Sen får du välja, mamma! Vill du gå till parken eller vill du gå till Tågmuséet?". Tyvärr valde jag ett alternativ som hon inte hade någon aning om existerade överhuvudtaget, och hon fick snällt följa med och inspektera lokalen för morgondagens festivitet. För jo, det är festivitet på gång igen. Farmor får komma och spendera kvällen i Körsbärsblommans sällskap (en kväll som varar i högst tre timmar, eftersom hon slocknar (inte farmor, förhoppningsvis) som ett släckt ljus på kvällarna), medan mamma förlustar sig på artistens releasekalas.

Fast fullt lika festsugen är jag inte den här gången...

2 Comments:

At 11:48 em, Blogger Humlan said...

Långa dagar mamma har, när hon måste jobba efter lunch också...

 
At 11:50 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Visst är det fruktansvärt! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home