tisdag, januari 23, 2007

Avdelningen 'Dumstrut på!'

För ett par månader sedan slängde jag ett par uttjänta vinterkängor. Mitt enda par vinterkängor, visade det sig.
Man har ju inte behövt snöra på sig vinterkängorna särskilt frekvent den här vintern, det har mest blivit gympadojor och stövlar med mer eller mindre hög klack. Tankarna på vinterkängor har varit långt borta, i något annat land.
Imorse var det inte speciellt varmt och mysigt att dra på sig dom där vita Puma-dojjorna och halka fram till bilen.
Ibland tänker man liksom inte längre än näsan räcker.

4 Comments:

At 12:35 em, Anonymous Anonym said...

Puh. Inte bara jag som tänker så optimistiskt om vinterskor alltså. Skönt. Ska åka och handla skor idag är planen.

/PGW

 
At 12:57 em, Blogger Humlan said...

Jag har liksom räknat med att vintern det var den där kaosdagen den 1:a november... Vem kunde tro att den skulle dyka upp igen?!

 
At 4:09 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ja, vad SKULLE den där jäkla snön här och göra?

 
At 9:01 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Samma här. Stövlarna är inhandlade.

Humlan: Mmm. Fast lite mysigt är det, måste t o m jag erkänna.

Mams: Jag gillar egentligen inte snö, men det lyser upp tillvaron lite, åtminstone.

 

Skicka en kommentar

<< Home