måndag, oktober 09, 2006

Bäst i test - sushi

Nu kan det sägas.
Till lunch har jag inmundigat Stockholms, ja kanske t o m Sveriges, bästa sushi. Måhända är jag en smula partisk i målet, eftersom han är en god vän. Men jag tycker ändå det faktum att sushimäster himself, Peter, är förbjuden att delta i kommande sushi-SM säger en hel del. Anledningen var, enligt juryn, att han står i en klass helt för sig...
Har ni vägarna förbi Tegnérgatan 43 och gillar god sushi, är detta något man inte får missa.

9 Comments:

At 3:44 em, Blogger Humlan said...

Dit ska jag gå! Jag är skaldjursallergiker, då är det alltid bra med ett ställe som man kan beställa exakt det man vill ha!

 
At 5:32 em, Blogger Cornelia said...

Kan vara värt att prova. Hittills har ingen lyckats bräcka min favoritsushitant i Södertälje. Men man vet aldrig.

 
At 9:46 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: När folk väntar på mat, då är det värt att vänta på....

Monica: Ja! Ja! Jaaaa!

Humlan: Du kommer inte att ångra dig, det lovar jag!

Cornelia: Åh, jag hoppas att Peter på Hattori Sushi Devil kan få dig på andra tankar...

 
At 7:09 em, Blogger superkryp said...

Mmm, det var gott. :D

Trevliga var de oxå. Mycket trevliga!

Tack för tipset.

 
At 7:28 em, Blogger Catherine said...

jamen oo va gott det var!

 
At 8:13 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp och Catherine: Jag är sååå glad att ni gick dit, för man får inte missa deras fantastiska sushi! Hoppas ni hälsade från mig!

 
At 4:35 em, Blogger superkryp said...

Det gjorde vi inte. Jag visste inte vem av dem som var Peter (och även om jag visste det var jag på ett av mina allra skyggaste humör då ändå). :S

På mitt favvosushiställe (Ki-mama) är de inte särkilt trevliga. Här var de trevliga allihop. Jag häpnade nästan. Ha ha. ;) :D

 
At 9:12 em, Blogger The Female Dinousaur said...

När jag var där fick jag en guidad tur i sushins underbara värld. Lysande! Så du vet nästa gång, Peter är han som står och meckar ihop sushin! Han i svart...

 
At 4:14 em, Anonymous Anonym said...

Får väl tipsa om tävlingen nu när alla pratar om det.

Kika in på www.sushism.com så kan ni läsa mer.

/Johanna

 

Skicka en kommentar

<< Home