måndag, oktober 02, 2006

Om att snooza

Timmen börjar bli sen.
Två av familjemedlemmarna är trötta. Den ene drar timmerstockar i soffan strax bakom mitt högra öra. Själv har jag blivit en hejare på det där bubbelspelet - lyckas tömma skärmen på bubblor flera gånger om dagen, fast jag egentligen borde göra annat. Prison Break har avverkats och det ryktas om dubbelavsnitt nästa måndag. Trevligt.

Surfade in en snabbis på Aftonbladet och läste om en ny dödsskjutning på en skola i USA.
Ibland vill jag bara sätta mig ner och gråta över att jag satt barn till den här världen.
Utanförskap. Mobbing. Övergrepp. Miljöförstöring. Mord. Krig. Hur sent ska syndar'n vakna, egentligen? Hur länge ska vi, halvsovande, fortsätta treva med handen över väckarklockan och trycka 'snooze'?

3 Comments:

At 8:17 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vilken fantastisk liknelse.... precis så är det. Vi snoozar!

 
At 10:12 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

men hur gör du människa.. jag har ALDRIG lyckats tömma planen på kulor..
ge mig ett tips.. snääälla..

 
At 12:10 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: ...och fortsätter sova... och snoozar... och somnar om... Urk...

Lyckliga, lyckliga Groda: Tänk positivt, bara så ordnar det sig... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home