söndag, oktober 01, 2006

12 timmar senare

Jorå, serru att va'hettere...

Skallen är totalt urblåst efter att ha stått på mässa och serverat rock'n'roll-whiskey i över 12 timmar. Om jag böjer mig ner, har jag stora svårigheter att räta på ryggen igen. Fötterna värker och rösten är nästan helt borta. Men roligt var det ändå, faktiskt. Och så mycket värdelöst (whiskey/bourbon)vetande jag har matat in i skallen. Och så det stinker om hela mig! Spritlukten sitter i kläder, hår och näsa... Urk...
Är man singeltjej ska man verkligen satsa på att jobba på spritmässa. 85% av besökarna är killar. T o m en gammelmamma som jag blev stött på. Riktigt söt var han, och nyskild. Tyvärr funkar det ju inte på en som är nyförlovad och har en liten Söt Sambo liggande utslagen på soffan hemma...

7 Comments:

At 9:02 fm, Blogger Humlan said...

Spritinpregnerad gammelmamma... *S*
men jag förstår vad du menar, står man och jobbar i dofter så sitter det inte bara i kläderna, utan det fastnar i näsan på en också!

Trevliga karlar som flörtar lite med en, är trevligt även när känslorna är upptagna på annat håll. Är dom trevliga så brukar dom dessutom inte ha problem med att bli nobbade av en "upptagen".
(Och kan dom inte ta ett sådant nekande, då är dom inget att ha iaf!)

 
At 9:36 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vem gillar inte att bli stött på? (Även om det inte händer så himla ofta nu för tiden):-)

 
At 10:03 fm, Blogger PGW said...

OK, var ska jag skriva på för att jobba där nästa gång?!

 
At 10:49 fm, Anonymous Anonym said...

! varför ringde du inte????? :-) Fast som kattkärring har man knappast någon chans. Kramar "hon med katthögen"

 
At 3:21 em, Blogger Jenny said...

Vad skall jag säga? Det känns för trivialt med att bara säga att jag är ledsen över att han har gått bort och att jag tänker på dig. Men jag önskar dig verkligen allt väl i denna tid och det gör mig väldigt glad att höra att allt inte är ruttet, nyförlovad och allt. Ett jättegrattis till er alla tre. Massa kramar och tankar från mig.

 
At 5:52 em, Anonymous Anonym said...

Åh, du skulle sparat hans namn & telnr åt mig! *flinar*

 
At 1:29 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Du har så rätt. Han var av den förstående typen...

Mamselamsen: Jo, det är alltid trevligt.

PGW: Jag ska lägga ett gott ord för dig hos min kontakt...

Anonymous: Haha! You've created a monster...

Jenny: Tack, snälla du.

Snigel: Jag ska komma ihåg det till nästa gång, om det nu händelsevis skulle ske igen... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home