fredag, juli 07, 2006

Tropisk värme

Torsdag eftermiddag. Den blixtrande huvudvärken hade just börjat bedarra, efter en dubbel treo. Jag hade precis parkerat bilen hemma, för att möta Liten Söt Sambo för en Barnfri Dejt.

Damen i t-banespärren: Så du hade ett leende i värmen i alla fall?!

Jag: Visst, det har jag nog nästan alltid, hur varmt det än är.

D: Jag ser så mycket folk som kommer från jobbet så här på eftermiddagen. En del verkar inte ha det lätt med värmen! Men jag tänkte 'där kommer en fräsch människa' - jag har inte sett många sådana idag!

Själv satt hon inne i sin kur och såg fräsch, glad och avspänd ut. Tacka för det - hon hade en stor klimatanläggning på väggen därinne!

11 Comments:

At 10:27 fm, Blogger Runt 40 said...

Så man blir inte bara huvudvärksfri utan också fräsch av treo?!

 
At 10:39 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Runt40: Japp, det är helt tydligt! Och efter en komplimang från en spärrvakt känner man sig extra uppiggad och fräsch!

 
At 10:42 fm, Blogger superkryp said...

Det låter som Liten Söt Sambo har det bra. :)

Även om varken orden »liten« eller »söt« är plusord för mig. ;p

 
At 11:04 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Liten Söt Sambo har det extremt bra, liten och söt som han är! :-) Jag undrar vad man skulle säga om han visste att han i bloggvärlden är känd under detta namn... hihi!

 
At 11:34 fm, Blogger Humlan said...

Vilken perfekt inledning till en dejt, att få höra att man ser fräsch och glad ut!
Hoppas det blev en trevlig kväll!

 
At 11:36 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Vet inte om det berodde på inledningen, men det blev jättemysigt, tack!

 
At 1:09 em, Blogger Runt 40 said...

biggis: menar du att han inte läser din blogg???

 
At 1:35 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Monica: Jag hade dött för en sån där klimatanläggning just nu! Cool, indeed!

 
At 1:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Runt 40: Han läser inte min blogg. Han vet nog knappt vad en blogg är, eller "blopp" som han säger...

 
At 11:11 em, Blogger Batbut said...

Kan väl meddela att ute i Trollskogen har vi en kylanläggning. Inte dumt inte *S*. Annars kan jag även rapportera att ingen hade nog kallat mig söt idag.... Satt i solen (jag som aldrig sitter still i solen) och lyckades grilla nosen så den är röd som en clownnäsa! Jag har alltid solbrillor på så gissa hur jag ser ut! Kroppen är dock somrigt brunt *S*

 
At 11:28 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Åh, så näsan går ton med håret alltså? ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home