fredag, juni 30, 2006

Mammaröj

Var på tjejträff igår. Ett gäng mammor i närområdet träffades och pimplade lite vin på en lokal sylta. För att vara lokal sylta är den rätt fashionabel; den öppnade förra sommaren och har fräsch inredning, fina tavlor, snygg bar, vackra toaletter och en hyfsad uteservering. Det var premiär för min del. Har passerat haket många gånger men aldrig bevistat. Tjejerna kunde gå i god för att det var "helt okej", eftersom de varit där tidigare.
Jag har inte några högre förväntningar när jag går på lokalpuben, men något bättre service än den vi fick, vill jag gärna ha när jag betalar för mig. Dessutom vill jag gärna bemötas med lite respekt och kanske ett litet leende eller ett "ber om ursäkt, men jag sitter i skiten" om det går lite långsamt.
Jag tyckte inte att vi var speciellt många på stället den här tidiga kvällen, men:
Det tog en kvart innan vi fick in vår dryck innan maten.
Det tog en halvtimme innan maten kom.
Det tog ungefär 45 minuter innan vi fick beställa mer dryck efter maten. Då hade vi t o m skrivit upp våra beställningar på en lapp, som vi gick in (vi satt på uteserveringen) och överlämnade till servitören. En av tjejerna fick inte sin drink som hon beställt, och påpekade detta. Svaret blev lite nonchalant: "Va' skulle'ru ha'rå?", varvid tjejen gav upp och sa att hon inte längre var intresserad av någon drink. Dessutom himlades det med ögonen när ett par av oss ville betala med kort.
Inte ett ursäktande ord, eller någon förklaring till varför det tog så lång tid. Bara nonchalans, lyhördhet grad 0 och servicenivå zero.

Jag behöver väl knappast säga att killen inte fick en krona i dricks?

1 Comments:

At 6:01 em, Blogger Humlan said...

Tänk vad sådant kan förstöra en kväll som annars kan vara riktigt trevlig!
Hoppas han förstår varför han inte får några extra pengar!

 

Skicka en kommentar

<< Home